Polaris 2012

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Nu har då jag fått hem min maskin - kommer en dålig bild nu, och lite fler sen!



Väntar på mitt dekalkit nu också sen äre bara snö som saknas :

*Edit* Lite fler bilder för dom som är intresserade!









 
Last edited:

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Riktigt nice. väntar på att få hämta min. Måste vänta på fotstegsförstärkarna som är restade.
Haru köpt till dessa till din?

Någon som har hört nå om diverse restade tillbehör från nån åf?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Riktigt nice. väntar på att få hämta min. Måste vänta på fotstegsförstärkarna som är restade.
Haru köpt till dessa till din?

Någon som har hört nå om diverse restade tillbehör från nån åf?
Yes jag har fotstegsförstärkare på min. Fick vänta några dagar extra jag också!
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Någon som vet om man måste ha några speciella skruvar för att fästa saker på tunneln i T-spåren?
Och i så fall vad de heter eller spec på dem.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha ja det gör jag med, dåligt sugen på snö är man iallafall!

Jag pratade lite med ÅF om inkörning, och han sa "Inkörningstiden är 3.5 timmar på maskinen" Kan detta verkligen stämma, kändes väldigt lite? :eek:
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Någon som vet om man måste ha några speciella skruvar för att fästa saker på tunneln i T-spåren?
Och i så fall vad de heter eller spec på dem.
Nej,går fint med såna här bultar med rundad skalle. Dvs vagnsbult.


OnT:
Var in till åf idag och han sa att det skulle komma en extra förstärkningsplåt på undersidan av fotstegen för att eliminera ev sprickbildningar.
Denna skulle monteras på ALLA med dessa fotsteg,sa han.
Sa även att det som skiljer -11 800cc mot -12 är nya spridare och en annan motorupphängning,och några hk till.
Sa även något om brytpinnar i infästningen till a-armarna på pro,kan ev ha varit så redan ifjol(lyssnade lite dåligt där)
Sen var den stansade lättviktsstänkan 16gr lättare än ifjol,bara en sån sak :eyebrows:
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
OnT:
Var in till åf idag och han sa att det skulle komma en extra förstärkningsplåt på undersidan av fotstegen för att eliminera ev sprickbildningar.
Denna skulle monteras på ALLA med dessa fotsteg,sa han.
Va härliga dom är våra kära skotertillverkare...

Det fanns ju inga problem med fotstegen predikade dom ju hela förra säsongen, ändå så kommer dom i år med förstärkningar och grejer...

Precis som skidoo hävdat att dom inte haft remprobelm, ändå kommer dom med ny variatorsetup, nya mått på linjeringen och även ett variatorskydd som ska kyla bättre...

Men problem, nej det har ingen haft...
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Va härliga dom är våra kära skotertillverkare...

Det fanns ju inga problem med fotstegen predikade dom ju hela förra säsongen, ändå så kommer dom i år med förstärkningar och grejer...

Precis som skidoo hävdat att dom inte haft remprobelm, ändå kommer dom med ny variatorsetup, nya mått på linjeringen och även ett variatorskydd som ska kyla bättre...

Men problem, nej det har ingen haft...
:) ....
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Nu har man fått hem maskinen :)
Dock hade inte alla grejer kommit än men man måste ju ha maskinen...
Fattas bla fotstegsförstärkare och extreme bumpern.



Nu är det bara 2 månaders tortyr kvar innan man kan köra den riktigt..
 
Last edited:

Raave

Välkänd medlem
22 dec 2010
450
1
16
Luleå
alltså hur är de här egentligen? ska de sitta fotstegsförstärkare original eller inte? min åf sa att det inte gör det!
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
På assaulterna så sitter deras extra förstärkare på översidan, sen ska alla maskiner ha en förstärkning på undersida fotsteget som jag har förstått. pro rmk måste man köpa till den förstärkaren på översidan