Polaris 2012

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Fotstegsförstärkarna hade tydligen blivit restnoterade så dom flesta lär nog få vänta ett tag på dom verkar det som :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Härligt, blir eventuell uppskjuten hämtning för mig pga att mina extrabeställda fotstegsförstärkare inte har kommit till åf :)
Samma här.. Men spelar ju ingen roll, då blir man ju inte lurad att fara ut o blåköra på rimfrosten kanske :)
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Vars kan man köpa dynöverdrag till pro rmk? Och hur monterar man fast det?
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Har min Assault RMK hemma i garaget sedan 1 vecka, har monterat lite trevliga tillbehör mm, som jag sa tidigare, Assaulten levereras med Polaris orginal fotstegsförstärkningar vilket är bra! I går meddelade min ÅF att det skall monteras ytterligare fotstegsförstärkningar på Assaulten! Har nu hämtat dessa, det skall monteras på undersidan av fotstegen en ca 60 cm lång förstärkningplåt, färdig stansade hål som passar mot orginalhålen.
Verkar som om Polaris nu till varje pris vill undvika några spruckna fotsteg på alla -12: or!!

Få se hur det ser ut när jag monterat dit dessa. (Kanske hade de vart bättre med Better Boards direk??:))
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Har min Assault RMK hemma i garaget sedan 1 vecka, har monterat lite trevliga tillbehör mm, som jag sa tidigare, Assaulten levereras med Polaris orginal fotstegsförstärkningar vilket är bra! I går meddelade min ÅF att det skall monteras ytterligare fotstegsförstärkningar på Assaulten! Har nu hämtat dessa, det skall monteras på undersidan av fotstegen en ca 60 cm lång förstärkningplåt, färdig stansade hål som passar mot orginalhålen.
Verkar som om Polaris nu till varje pris vill undvika några spruckna fotsteg på alla -12: or!!

Få se hur det ser ut när jag monterat dit dessa. (Kanske hade de vart bättre med Better Boards direk??:))

jo min åf sa de å oxå om de förstärkarna som ska sitta på undersidan :) känns väldigt skönt att polaris har tagit de här på allvar! å tagit emot kritiken de fick ifjol.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
...I går meddelade min ÅF att det skall monteras ytterligare fotstegsförstärkningar på Assaulten! Har nu hämtat dessa, det skall monteras på undersidan av fotstegen en ca 60 cm lång förstärkningplåt, färdig stansade hål som passar mot orginalhålen.
Verkar som om Polaris nu till varje pris vill undvika några spruckna fotsteg på alla -12: or!!
Är det bara på Assaulten dessa kommer att eftermonteras på, inte vanliga RMK'n?

Fick höra att jag skulle få min skoter först V. 44, kändes mindre roligt :(




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ser fram emot att få hämta på skoterns dag om allt går som planerat. Lite oroande med fotstegen dock...

Måste matcha hjälmen med skotern också, får bli en ny när jag hämtar ut potatisen.. :embarassed:

 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Bara bra att den är ofärgad. Blir inte så snyggt när färgen börja skavs bort, ser snabbt risigt ut då.
Men får hoppas att godset i rören är lite tjockare än på original bågen som är helt värdelös.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Ser bra ut asker! Var ute och gled idag och såg 2 inplastade polarisar på Schenker! Efter en närmare titt så vare 2 st assaulter med grå/vit plast och givetvis så stog det Gäddede på dom! Era J****r. sno min maskin på detta vis! Måste in på PN motor och höra om min har kommit!!!
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
nu har ja vart å tagit några nya kort på assaulten å :) fin den blev! kolla min pixbox om ni vill se :)