Polaris 2012

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
På assaulterna så sitter deras extra förstärkare på översidan, sen ska alla maskiner ha en förstärkning på undersida fotsteget som jag har förstått. pro rmk måste man köpa till den förstärkaren på översidan
När ja beställde min skoter så frågade min handlare vad ja vägde, så ja svarade 85kg. Då sa han att: vi monterar på fotstegsförstärkning åt dig. Punkt.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
På assaulterna så sitter deras extra förstärkare på översidan, sen ska alla maskiner ha en förstärkning på undersida fotsteget som jag har förstått. pro rmk måste man köpa till den förstärkaren på översidan
Om inte den övre ingår på samtliga känns det inte som någon större ide tyvärr... tänkte ha dom båda limmande så ska det nog bli riktigt stabilt. Så kanske man slipper köpa skins fotsteg.
Men ingick inte båda så vettefan...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Tog och vägde min maskin nyss, 232kg visade vågen, fulltankad med olja, bensin, rem ja allt som ingår. Det är faskien bra det!

Och regbeviset specar 231kg.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Polaris har i sin tillbehörkatalog. betterboards bryter ju garantin
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Jo, men tänkte bara på om fotstegen nu är dåliga kanske man kan sätta dit betterboars på maskinen, eller som asker säger byta till skinz. Verkar ju inte finnas garanti.

Innan det blir ett j-vla liv i denna tråd om fotstegen så vet jag inte hur många fall det blev i fjol och hur et löste sig för alla.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Fishbones på ovansidan kommer inte sitta på alla pro-chassiemodeller,men förstärkningen undertill ska enligt åf sättas dit på alla!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har ingen användning alls av skotern.. Lika förbannat har bilderna som landat i tråden förstört min helg.. :mad:


Vem vill inte stå och beundra den 16g lättare stänkan.. t.ex?! :smile1:
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Min ÅF nämnde inget alls om förstärkning på undersidan. Jag ska dit på Måndag, bör man ta upp det eller kommer det sen?
Jag kommer garanterat ta upp det! Om än risken är minimal att det går sönder så är better safe then sorry vägen jag vill gå.

Dessa satt redan nitade på den -12 pro som stod i butiken,syntes inte alls förutom några nitskallar på varje fotsteg.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
På assaulterna så sitter deras extra förstärkare på översidan, sen ska alla maskiner ha en förstärkning på undersida fotsteget som jag har förstått
Var och kikade på en -12 RMK-assault. Kunde inte se någon förstärkning på undersidan alls. Däremot var det monterat Polaris "fishbones". Är detta med förstärkning på undersidan ett "rykte" ?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Var och kikade på en -12 RMK-assault. Kunde inte se någon förstärkning på undersidan alls. Däremot var det monterat Polaris "fishbones". Är detta med förstärkning på undersidan ett "rykte" ?
Något rykte är det knappast, har sett en bunt sådana under fotbrädan förstärkningar hos min ÅF.
Men de väntar fortfarande på ett mail från polaris som specar exakt vad som ska sitta vart och på vilken modell.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså, är det bara jag som funderar över allt svammel om att BB dödar garantin?
När var det ngn som hörde nån med behov av att åberopa garantin på tunneln senast?
För mig är det snarare en fråga om "vad" än "om" när det kommer till att modifiera fotstegen. Om det sedan blir BB eller Skinz eller vad det blir, det återstår att se. Om garantin upphör på tunneln, det bekymrar mig inte ens för en sekund...
Vad är det som ska kunna ske? Historiskt sett på snöskotrar är det en fråga om när och inte om dom spricker i infästningen mot fronten, och visst finns det en möjlighet att det kommer att hända även på Pro:n, men om det skulle ske före garantitidens utgång så ser jag inte problemet som olösligt-däremot är det troligare att man kan åtgärda det felet snabbare än att släpa iväg skotern till närmaste åf, vänta på delar och vänta på att han har tid att åtgärda det...

Det jag försöker säga är att för MIG så skiter jag kort o gott i huruvida min mod av fotsteg påverkar garantin eller inte-är det nån som hört om några problem med tunneln på -11orna, bortsätt från fotstegen?

Jag har det inte. Inte ens på hyrskotrar, som behandlas därefter.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Något rykte är det knappast, har sett en bunt sådana under fotbrädan förstärkningar hos min ÅF.
Men de väntar fortfarande på ett mail från polaris som specar exakt vad som ska sitta vart och på vilken modell.
Ok, är det en recall eftersom det inte sitter på original eller är det tillbehör man kan beställa ifrån Åf?
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
är det nån som hört om några problem med tunneln på -11orna, bortsätt från fotstegen? Jag har det inte. Inte ens på hyrskotrar, som behandlas därefter.
Nej tunneln har jag inte hört nåt förutom de som kört på sten och dyl. Dvs. Rena försäkringsskador. Fotstegen har vi alla hört om 2 fall här på forumet. På USA forum har jag inte hört nåt heller, förutom de som kommer ifrån Sverige. Jo, jag har funderat på att byta till bb eller liknande och jag skiter i garantierna. Anledningen är att jag tycker att bb fungerar bättre på alla maskiner inte bara på polaris. Chassiet på rmk har visat sig hålla ihop ganska bra, eller lika som andra märken.
 

Berger

Ny medlem
30 dec 2007
3
0
1
Piteå
Hämtade min assault Rmk i lördags, sitter extra förstärkningsplåt under fotstegen. hade inte beställt extra och betalade inte en krona för det, så det verkar ju vara standard
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Då jag köpte min pro rmk 800 så sa han då att jag skulle få med fotstegsförstärkare i priset som var (dem under fotstegen). Sen om det var standard, eller om det egentligen inte skulle följa med, vet jag inte. Jag uppfattade det iaf som att det inte var standard på maskinen.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Assault RMK levereras med Polaris orginal fishbones monterat samt förstärkningsplåtar på undersidan.

Om någon inte har det, fråga er återförsäljare varför det inte gör det!