Polaris 2012

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Stämmer att förra året hade en mer korrekt effektangivelse och de har självklart inte sänkt effekt såpass till denna säsong. Skulle va rimligt att det är pga av detta men något lustigt att om Polaris alltså systematiskt gått in för att göra det i år. Sen kan jag tro att högeffektsmaskiner var en snackis "förr i tiden" men det känns ju som det är relativt standardiserat med 130+ maskiner idag och de verkar som att många bolag anpassat efter detta. Dina Försäkringar gör ju t.ex ingen skillnad på -11 & -12 800or utan gränsen för deras låg och högrisk maskiner ligger runt 75kw.

Men aja, effekten på -12orna behöver man inte oroa sig för iaf för den lär va minst som förra året och sålänge försäkringsbolagen inte klagar är det antagligen bara positivt med lägre effektangivelse...
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
mycket jävla snack om effekt kappkör å se skit i bromsningar.......

nån som skruvat isär och kollat drevning och variator setup än hämta min idag men hinner inte kolla än ... skulle vara kul att se om det är samma som -11
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
mycket jävla snack om effekt kappkör å se skit i bromsningar.......

nån som skruvat isär och kollat drevning och variator setup än hämta min idag men hinner inte kolla än ... skulle vara kul att se om det är samma som -11
Vilken maskin gäller det?
 

Fred 81

Välkänd medlem
19 dec 2010
124
0
6
Min pro rmk skulle komma med 68g vikter, mer vet jag inte, hämtas senare i veckan
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Min pro rmk skulle komma med 68g vikter, mer vet jag inte, hämtas senare i veckan
Ang pro rmk är det samma drevning som förra året enligt sprängskisserna. Sitter med mobilen nu så kan inte kolla upp kugg antal nu men vet att jag skrivit det för några sidor sen så det är bara att gå bak och kolla.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
ringde åt åf idag å han sa att fotstegförstärkarna inte låg på listan för restade artiklar, han trodde att de kanske skulle dyka upp till helgen.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det var slött av mig att inte kolla det själv så, tack så mycket! :) Det är väl ändå relativt låg drevning?
Känns kanske inte som att man behöver hålla på att dreva om en massa isåfall.

Såg i något klipp att Burandt då verkar nöjd med sin 2012, han sa något om att han inte skulle modda den med turbo i år. Och han borde ju vara rätt så kräsen med sina maskiner.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har då liggandes hemma 19/43 drevkit + 11-66 vikter och hårdare sek fjäder. Kommer med omdöme om den här jäkla snön har tänkt komma någon gång :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag har då liggandes hemma 19/43 drevkit + 11-66 vikter och hårdare sek fjäder. Kommer med omdöme om den här jäkla snön har tänkt komma någon gång :)
Låter bra! Jag är nog rätt säker på att jag kommer köra org. till en början, det känns som att Pro:n ändå är bra mycket rappare än min förra Rave 800 -05 som var neddrevad 2 kugg.

Ja det var ju den där snön också ja.. men den är nog på ingång snart, är ju trots allt inte ens November än.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Söker listor på polaris oem variator delar fjädrar och vikter.. har haft förut men hittar fan inte listorna nu ... kan nån vänlig själ länka eller lägga upp ......
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Någon som har löst problemet med att det inte finns nått ställe att ha extra remmen original på tex swb assault? Vill ju inte ha ryggsäck varje gång jag åker nånstans.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Är det inte lika som på pro rmk? Där finns det fäste för remmen, tycker det verkar konstigt om det vore olika.