Polaris 2012

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
jag har köpt ett skinz men har inte fått det än.. lägger upp en bild om några veckor när jag fått tid att montera........

(HHO MR Z Du kan väl lägga upp en på din pappsmälla med skinz !!!!)
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Vet någon hur mattan är som följer med på switchback assaulten? Trevligt med 51 mm men äre nått att ha? måste man byta till nästa vinter tro?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag måste bara fråga, är det etanol eller den andra resistorn som är inställt original på Pro Rmk 800?
Och vart i hela fridens namn sitter den?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Beror helt på vem som levererat din maskin, men det kollar du enkelt. Vä sida ovan variatorskyddet finns några kablar ihoptejpade, i änden av den sitter en liten kub (ca 2x2cm) som det står något inpressat i gummit. Den kuben är motståndet, du borde ha en exakt likadan fast med ett annat ohmtal i din verktygslåda. Hoppas du förstår vad jag menar. :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Beror helt på vem som levererat din maskin, men det kollar du enkelt. Vä sida ovan variatorskyddet finns några kablar ihoptejpade, i änden av den sitter en liten kub (ca 2x2cm) som det står något inpressat i gummit. Den kuben är motståndet, du borde ha en exakt likadan fast med ett annat ohmtal i din verktygslåda. Hoppas du förstår vad jag menar. :)
Tack så mycket! Ska kolla upp detta imorgon :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
När vi ändå pratar bränsle-funkar det att köra dom på 95?
Har bokat in en fjällvecka i vinter tillsammans med en kusin och han får åka Nytro då-kan bli kämpigt att få med 98 så det räcker till bägge maskinerna känns det som...
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Detta år sitter det bara en kub/motsånd på Polaris, en gul som man bara vrider på för att ändra mellan 95 okt eller 98 okt!

Praktiskt.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
När vi ändå pratar bränsle-funkar det att köra dom på 95?
Har bokat in en fjällvecka i vinter tillsammans med en kusin och han får åka Nytro då-kan bli kämpigt att få med 98 så det räcker till bägge maskinerna känns det som...
Jag kommer köra min på 95. Åf sa att det var sak samma, vill man lägga ut några kronor extra, så visst. Men det gjorde ingen märkbar skillnad i prestanda tydligen.
 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Var har folket placerat regskyltarna?
Riktigt klurigt att få den placerad snyggt!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Var har folket placerat regskyltarna?
Riktigt klurigt att få den placerad snyggt!
Efter noga avvägande idag så kommer min regskylt hamna på tunneln. Någon får gärna komma med ett bättre tips men jag kan inte hitta något bra ställe som är lagligt...
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Nu väcktes suget efter en Pro-rmk 155.
Har inte varit det minsta bytarsugen före idag. Vad har ni fått ge för dom vid rent köp?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Efter noga avvägande idag så kommer min regskylt hamna på tunneln. Någon får gärna komma med ett bättre tips men jag kan inte hitta något bra ställe som är lagligt...
Näe de blir inge snyggt någonstans, har haft min i fickan i vinter. De är löjligt att det är hårdare regler på regskyllten på skoter än det är på mc. På påsken får man tejpa den på rutan :p
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Asker, som du kör så kan du ha regskylten på bukskyddet... Väl synligt framifrån och uppifrån, om man tittat på din profilbild. :blink1:

Köp en tunn lexanskiva och fäst den i orginalfästena på utsidan av orginalrutan. Då kan ni trycka ner eran regskylt mellan dom då det behövs.