Polaris 2012

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Visseligen ska jag äga en Freeride till nästa år, men jag gick in och kollade försäkring på en 800 E-tec.. Helförsäkring skulle gå på 5744:-/helår.. Inte så farligt med tanke på maskingarantin på 5 år.. Hmm.. jag som tänkte ta Dina på nya. Måste kolla vad jag får där också. Där hade jag 5097:- Blev ju lite knivigt detta.. Hur skulle ni gjort?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Det lustiga är att jag var tvungen o kolla vad en xrs 800-12 kosta, 6300,- hel/hel år? När jag frågade hur det kan komma sig säger damen att det är väl en sån där sportmaskin du har(assaulten) tja allt är ju relativt sa jag men på frågan vad hon ansåg att skidoon går under för kategori börja hon med nån konstig förklaring som var helt obegriplig så jag önskade dem lycka till med sin nya satsning... Har mc försäkring hos dem men jag kommer att byta bolag för det var länge sedan jag fick ett så oproffsigt bemötande !
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Ni som ägt en 2011, märkte ni nån skillnad om ni åkte på
"premium"-läget eller inte när det gäller bränslet?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Så där nu har jag kontaktat alla försäkringsbolag som var intressanta,återstår att se till veckan vem som har bäst villkor/premier. :)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Sjukt vilken skillnad det är på bolagen :mmph:

Allt från 969kr/år för trafik på moderna trygghetsförsäkringar till "snöskotervänliga" svedea på 4500kr.
Däremellan hamnade dina och lf på 1600kr respektive 3500kr per år.
Gjensidige hade även en trafik för 245kr/mån påställd och 0kr/mån avställd,men jag vet inte om en ny polaris med dessa gratisförsäkringar är avställningsbar.
 
Last edited:

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ja då fick du bra priser! Fick 16700 för trafiken av folksam och 3600 av trygghansa. Så jag körde på th
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Ja då fick du bra priser! Fick 16700 för trafiken av folksam och 3600 av trygghansa. Så jag körde på th
Jag orkade inte ens höra med dom två,dom har varit så långt ifrån på tidigare maskiner så jag la energin på andra bolag.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Har alla fått sina maskiner nu elr? Jag väntar då fortf på min! Kmr förhoppningsvis få hämta den sista veckan i november. Men börjar bli riktigt orolig att denna vinter kmr bli till ett skämt! :S
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag har hämtat min,hade dock gärna väntat till nyår om det varit möjligt.
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Har alla fått sina maskiner nu elr? Jag väntar då fortf på min! Kmr förhoppningsvis få hämta den sista veckan i november. Men börjar bli riktigt orolig att denna vinter kmr bli till ett skämt! :S
Jag väntar också på min skoter, som jag köpt i strömsund.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Har alla fått sina maskiner nu elr? Jag väntar då fortf på min! Kmr förhoppningsvis få hämta den sista veckan i november. Men börjar bli riktigt orolig att denna vinter kmr bli till ett skämt! :S
Hämtar min på fredag! Bara lugn, vintern kommer! Vi är ju bara inne i november än så länge och jag har alltid räknat all åkning före jul som en STOR bonus, dock bor jag ju i Värmland. Men som sagt, vintern kommer!!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Det var rusning i Strömsund i fredags. Fyra Pro RMK och en Assault skulle levereras samtidigt.. Läckert :)

Kodlåset till trots.. Men varför inte en kodad nyckel? Och stoppknappen, på en klättermaskin?

ÅF fick koppla ur stoppknapp och gashandtagsbrytare åt mig och montera en stopplina istället.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det var rusning i Strömsund i fredags. Fyra Pro RMK och en Assault skulle levereras samtidigt.. Läckert :)

Kodlåset till trots.. Men varför inte en kodad nyckel? Och stoppknappen, på en klättermaskin?

ÅF fick koppla ur stoppknapp och gashandtagsbrytare åt mig och montera en stopplina istället.
Det är inte en klättermaskin-det är en lössnömaskin!
För att klättra räcker det ju i princip med en rejäl motor och lite matta, Rmk:n kan ju så mycket mer, den gör ju vad du ber den om i lössnön...

;)
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Inte ursäkt nog för ett tändningslås anno barnskoter -1980 och stoppknapp med katapultstols-funktion :smile1:
 

Thomas77

Medlem
15 okt 2011
28
0
1
Piteå
hej gasreglagets säkerhetsbrytare är det nå som strular eller fungerar det bra??
står i boken att man kan koppla bort det från elsystemet i nödläge men inte hur eller var man kopplar bort den någon som vet??
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har också monterat nödstopslinan så där, men kan välja om jag ska använda linan eller knappen som dödare. dvs knappen är nere när jag har i linan och då går den att köra och utan linan så använder jag nödstoppet på styret som vanligt
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Inte ursäkt nog för ett tändningslås anno barnskoter -1980 och stoppknapp med katapultstols-funktion :smile1:
Jag håller iofs med dig, var tydligen på (ord)vitsigt humör vid den tiden, den natten...
Bara ett tecken på att man ska hålla tand för tunga när man inte har ngt vettigt att säga.

Ja, det är smäckiga skitgrejor!
Dessutom-nu går hyrskotrar visserligen hårt, men av 19 st hyr-Pro Rmk jag tittade på förra säsongen var knappen på styret fortfarade fungerande på fyra-fem st...
Jag förväntar mig att den ska gå sönder snarare än att den kommer att hålla i vinter på min!