Polaris 2012

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
92
48
Örnsköldsvik
Känns lite stålskida med plastbelag alá Lynx 90tal de där;)

Är det för att få den å skära ner bättre när man vill bryta omkull eller?:)
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Vad kostar en original rem som passar till pro rmk?
Kör ni med original eller ultimax?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Såg nu att duells hade för 1300. Kanske det priset som gäller?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Det är ju Ultimax remmen som duells har !!! Inte att jämföra med orginal remmen
Ultimax remmen har jag bara bra erfarenhet av! Har kört ultimax på alla andra skotrar jag har haft och aldrig haft problem! Frågan är om jag det är värt å betala 700 kr mer för en orginalrem som man kanske tar sig nån mil längre på!? Har då köpt två ultimax remmar till min som reservremmar! Fast än så länge håller orginal ihop (ca 60 mil)
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
ultimax tål absolut inte någon värme, mjukare blandning i materialet vilket greppar skivorna lite bättre. jättefin rem för en som åker led. Men den håller inte i 1.3 meters puderkörning, blir bara smulor då tempen går upp i variatorerna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
944
113
Stora Blåsjön
Det jobbiga när man ska köra med andra remmar är att variatorn måste anpassas för dom, så för mig är det lätt värt 700kr extra för en originalrem om man slipper pilla med variatorerna efter bytet.
Och eftersom remarna verkar hålla bra på pro-ride maskinerna så finns det ju ingen anledning att snåla in på remmar.

Min erfarenhet av ultimaxremmarna är då inte speciellt bra på min förra skoter.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det jobbiga när man ska köra med andra remmar är att variatorn måste anpassas för dom, så för mig är det lätt värt 700kr extra för en originalrem om man slipper pilla med variatorerna efter bytet.
Och eftersom remarna verkar hålla bra på pro-ride maskinerna så finns det ju ingen anledning att snåla in på remmar.

Min erfarenhet av ultimaxremmarna är då inte speciellt bra på min förra skoter.
Justera remmen skall man väl göra oavsett märke?
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
ok! vi får väl se hur de går i vinter men jag hoppas det ska går som alla andra vintrar! en rem per vinter! Och jag kör ca 80% utanför leden!