Mycket bättre kommer inte att köra gripper igen på denna maskin.äre någon som har provat bytt till slp skidor? tyckte ni de vart bättre elr sämre?
okej! Jag måste försöka fixa till skidtrycket och se om de blir bättre!Mycket bättre kommer inte att köra gripper igen på denna maskin.
Dock så är mina PP nerkapade (Carls C mod)
har du kappet skiene selv?Mycket bättre kommer inte att köra gripper igen på denna maskin.
Dock så är mina PP nerkapade (Carls C mod)
jo kapade ner dom med rondell och fila sedan till kanterna.har du kappet skiene selv?
kunne tenkt meg og gjøre dette på mine slp pp.
Ultimax remmen har jag bara bra erfarenhet av! Har kört ultimax på alla andra skotrar jag har haft och aldrig haft problem! Frågan är om jag det är värt å betala 700 kr mer för en orginalrem som man kanske tar sig nån mil längre på!? Har då köpt två ultimax remmar till min som reservremmar! Fast än så länge håller orginal ihop (ca 60 mil)Det är ju Ultimax remmen som duells har !!! Inte att jämföra med orginal remmen
Justera remmen skall man väl göra oavsett märke?Det jobbiga när man ska köra med andra remmar är att variatorn måste anpassas för dom, så för mig är det lätt värt 700kr extra för en originalrem om man slipper pilla med variatorerna efter bytet.
Och eftersom remarna verkar hålla bra på pro-ride maskinerna så finns det ju ingen anledning att snåla in på remmar.
Min erfarenhet av ultimaxremmarna är då inte speciellt bra på min förra skoter.
Ja, men man brukar inte behöva byta vikter eller fjäder, vilket oftast är nödvändigt då ultimaxremmarna är mjukare.Justera remmen skall man väl göra oavsett märke?
Är det verkligen nödvändigt på en std maskin? Jag menar en iq 1200 kan jag förståJa, men man brukar inte behöva byta vikter eller fjäder, vilket oftast är nödvändigt då ultimaxremmarna är mjukare.