Polaris 2012

W

Wettainen

Handlaren sa 163" men har googlat och sett att det inte finns någon sådan.
Men info om 155"arn då?
 

Thusken

Medlem
19 feb 2008
19
0
1
Heaven
Ja nu när korvgrillar säsongen börjar nalkas så ska ju givetvis skotern kasta in handduken.... Var å körde en liten pudersväng med några vänner på nån timma å på g tillbaka så stannade jag skotern och slog av den en stund för å hjälpa en kompis som hade fastnat. tog kanske 10 - 15 min, startade sedan skotern igen som gick igång men bara i kanske 3 - 5 sekunder och sedan dog. Fick sedan inte igång den. Av nån anledning så ger den inge gnista till nån av stiften........

Det gäller en Årets Rmk Assault som rullar ca 25 mil-
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
är det någon av som känt av att eran 800 tvekat ibland vid gas på drag ?
jag har en SWB Assault -12 och den tvekar ibland som att den blöddrar till .

och ibland så kommer den där förbannade felkoden DET upp för mig.

är det någon mer som får dessa problem ibland . kul om man skall hålla full gas över ett dike tex och så tvekar den och dyker på nosen . det var ytterst nära senast idag att det hände.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
är det någon av som känt av att eran 800 tvekat ibland vid gas på drag ?
jag har en SWB Assault -12 och den tvekar ibland som att den blöddrar till .

och ibland så kommer den där förbannade felkoden DET upp för mig.

är det någon mer som får dessa problem ibland . kul om man skall hålla full gas över ett dike tex och så tvekar den och dyker på nosen . det var ytterst nära senast idag att det hände.
det är inte så att den övervarvar då? det problemet har jag, men har monterat andra vikter och fjädrar idag så ska ut på en provtur imorrn få se hur det vart
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
det är inte så att den övervarvar då? det problemet har jag, men har monterat andra vikter och fjädrar idag så ska ut på en provtur imorrn få se hur det vart
Ja det kan det ju också vara. Hur vet man om det är pga övervar ?
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Vad varvar den som mest nu då?
Jag vet inte vad den varvar i nuläget. ska och köra idag så ska kolla upp det. det sitter 11-66 vikter i den nu. och enligt ED så ska det motsvara ca 2 gram mer än tex 10 serien. så (68 gram )
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
är det någon av som känt av att eran 800 tvekat ibland vid gas på drag ?
jag har en SWB Assault -12 och den tvekar ibland som att den blöddrar till .

och ibland så kommer den där förbannade felkoden DET upp för mig.

är det någon mer som får dessa problem ibland . kul om man skall hålla full gas över ett dike tex och så tvekar den och dyker på nosen . det var ytterst nära senast idag att det hände.
Min "poffar" till ibland på full gas! Men kmr tillbaka då man tar om!
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
så gjorde min tidigare, men igår var jag ut på en provtur med dom nya variatorgrejerna och fyfan vilken skillnad, provade provocera fram en övervarvning men lyckades inte, och snacka om skillnad i acceleration, får ju ont i armarna nu :)

Det går till och med att vifta med skidorna hur långt som helst nu om man vill det. ska lägga upp filmklipp lite senare.

min setup är: 11-68 vikter Blue/pink slp primärfjäder och black/purple team sekundärfjäder.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vad har ni för inslagsvarv på era standard rmk/pro rmk 800? Och är det någon skillnad i inslag mellan dom?

Min slår in på ca 3500 och igår såg jag en pro som slog in på 3800-3900.

Min går bra och matar på fint i övrigt,men det känns lite lågt inslagsvarvet.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Ute och provar nya variatorkittet
[video]http://youtu.be/bCnC_L_8Pvg[/video]

Dålig kvalite på lyftbågen bak måste jag säga...
[video]http://youtu.be/R9tEw1cc69g[/video]
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
så gjorde min tidigare, men igår var jag ut på en provtur med dom nya variatorgrejerna och fyfan vilken skillnad, provade provocera fram en övervarvning men lyckades inte, och snacka om skillnad i acceleration, får ju ont i armarna nu :)

Det går till och med att vifta med skidorna hur långt som helst nu om man vill det. ska lägga upp filmklipp lite senare.

min setup är: 11-68 vikter Blue/pink slp primärfjäder och black/purple team sekundärfjäder.
jag vart så inspirerad av ditt klipp så ringde och beställde 11-68 vikter idag ;D kommer nu köra med 11-68 ,Blue/pink primär och black sekundärfjäder allt från Vilhelmina motorcenters rekomenadtioner :)
 

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
50
Kultsjöluspen No:1
Kul med feedback.
Inte lätt o få till varitorerna på -12 Pro800 .....
Efter 10timmar över 5500 varv då inkörningen är klar så finns alla hästar me i stallet
bränsleförbrukningen sjunker och 11-66 vikterna blir för lätta.....(SeaLevel)
På 2011 va de full effekt efter 2.5H och där gäller 11-66.
11-68 är va som krävs för o hålla varvet rätt (8250)
Detta bruka betyda ca:30>32H på timmätaren beroende på hur hårt man kört.
Min ButtDyno säger 8 Hp mer i en -12 motför -11.

Ännu roligare äre o sälja kitten till andra handlare
som fluktar runt här på forumen som sen säljer det som sitt eget.....
Det har jag då inga problem med-och jag har aldrig gjort nån hemlighet med vilka grejor vårat kit
innehåller (Jag vill att så många maskiner som möjligt ska gå bra- Då köper fler Polaris)
En del slipar ju bort gram och målar om fjädrar mm.
Mer KLUTCH kit till folket över 100 sålda!
ED
 
Last edited:

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Vad har ni för inslagsvarv på era standard rmk/pro rmk 800? Och är det någon skillnad i inslag mellan dom?

Min slår in på ca 3500 och igår såg jag en pro som slog in på 3800-3900.

Min går bra och matar på fint i övrigt,men det känns lite lågt inslagsvarvet.

Ja hallå? :wondering: