Polaris 2012

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
efter att skotern har stått sen sista turen så tänkte ja starta upp den och kolla så allt är grett. Varmkörde och efter ca 15 min så börjar motorkontrollampan lysa. provade att döda och starta igen men då lös den från start! Nu är den inlämnad hos ÅF och hoppas på de bästa! någon som har hört nått liknande ?
 

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten
Min 800 assault 144" började bete sig märkligt idag, gå lite orent på lågregistret samt dålig respons.
Nu hade jag inte tid att kolla stiften men om det nu inte skulle vara det, vad är det som kan orsaka detta fenomen?
 

skotertobbe

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Dalarna
Hej behöver hjälp snabbt hur ska fjädrarna sitta till pipan och ljuddämparen sitta på en pro 800 assault ? Gärna en bild lr 2. Fick hjälp att plocka bort d men nu kommer inte han ihåg hur det ska sitta :-\ tack i förhand
 

Swebreeze

Aktiv medlem
20 sept 2010
88
0
6
Höga kusten
Min 800 assault 144" började bete sig märkligt idag, gå lite orent på lågregistret samt dålig respons.
Nu hade jag inte tid att kolla stiften men om det nu inte skulle vara det, vad är det som kan orsaka detta fenomen?
Dagen efter så gick den precis som den skulle...märkligt!
Antagligen fukt någonstans då.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är det bekräftat servicemeddelande på primärfjädern? Vet att folk haft problem, men min har bara gått 87 herrejösses-mil så man ska väl inte märka av nåt än antar jag.. :)
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Är det bekräftat servicemeddelande på primärfjädern? Vet att folk haft problem, men min har bara gått 87 herrejösses-mil så man ska väl inte märka av nåt än antar jag.. :)
Jag tror det var ett rykte jag hörde tidigare bara. Men om den/när den smäller av så tror jag man kan få en -13 fjäder.. När min smäller av igen ska jag kräva det iaf :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Är inget servicemeddelande ang fjädern, den byts om den går av.. Ska väll som jag fattat det vara en uppaterad fjäder man får då.

Min gick av vid ca 20mil, så har det inte hänt på 87 är det nog lungt, är bara jag som har behövt byta av dom jag kör med så det verkar inte som något större problem.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Min fjäder gick av efter 15-20 mil oxå på -12:an....fick en ny "uppdaterad" fjäder isatt då.... har gått "många"mil hos nya ägaren sedan dess....
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jag fick fjädern bytt under förra säsongen,men ingen aning vilken sort som sattes dit.
Antagligen en likadan..
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Ska köpa en RMK 600 i morgon. Funderar lite på service. Är det bara 50 milsservice man måste gjort för att garantin skall gälla? Nästa service efter 50 mil är? Eller efter behov?
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
min fjäder var av när jag köpte skotern. den hade då gått 150 så det verkar ju kunna hända när som helst. om den nu inte hade varit av länge men det borde väl ha märkts?
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Har jag förstått det rätt att att det bara är 50-milaservicen som är ett måste att behålla garantin? Det var vad återförsäljaren här sa. Verkar vara flera bud om det.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag känner bara att jag måste utvärdera Powder Trac HD stegen som jag monterade på min Pro Rmk -12.

Det är det absolut bästa köp jag har gjort, värt varenda krona. Stegen känns riktigt styva och bra, greppet jämfört med original (om dom nu hade något) är otroligt, och jag har inte fått några problem alls med snö även fast jag till största del åkt puder i år.

Ni som går i valet och kvalet när det gäller att byta steg, GÖR DET!

För övrigt är det snart dags för 150 mila servicen på min, och jag tror att man behöver göra den för att behålla garantin också, har jag fel?