Polaris 2012

niklaws

Välkänd medlem
16 dec 2011
178
0
6
luleå
Jag känner bara att jag måste utvärdera Powder Trac HD stegen som jag monterade på min Pro Rmk -12.

Det är det absolut bästa köp jag har gjort, värt varenda krona. Stegen känns riktigt styva och bra, greppet jämfört med original (om dom nu hade något) är otroligt, och jag har inte fått några problem alls med snö även fast jag till största del åkt puder i år.

Ni som går i valet och kvalet när det gäller att byta steg, GÖR DET!

För övrigt är det snart dags för 150 mila servicen på min, och jag tror att man behöver göra den för att behålla garantin också, har jag fel?
Vad fick du betala för powder tracsen samt här svårt var det att installera?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Dom kostade 2500:- i katalogen, men jag gav 2000:- efter att ha flörtat lite med min handlare. Var först på G att köpa Skinz, men dom var betydligt mycket dyrare.

Jag hade hjälp utav 2 av mina kompisar som är duktiga på det mesta när det gäller mekande, det
gick ganska smärtfritt alltihop skulle jag vilja säga. Använde inte mallen som följde med stegen utan kapade på fri hand. Det enda var väl att vi lyckades popnita uppifrån och ner, när man egentligen skulle göra tvärtom, men det funkar hur bra som helst ändå.

Inga konstigheter egentligen, bara tuta och köra!

Vad fick du betala för powder tracsen samt här svårt var det att installera?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som har varit med om att skoter suckar in då man burkar.
Körde idag. Brukar runt runt och snön gick till halva huven. Och mitt i allt så börjar den sucka in. Hände vid 2 olika tillfällen. Gashängsbrytaren är bortkopplad.
Kan det va så att luftintagen sätter igen?
 

ettans

Medlem
27 jul 2009
16
0
1
Backen har slutat fungera för mig. Den fungerade för två veckor sedan och sen har skotern stått tills idag och då händer inget när jag trycker på gula backknappen...
Nån som har nåt tips var man kan börja leta eller är det bara lämna in den?
Skotern är en rmk 800 2012.
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Backen har slutat fungera för mig. Den fungerade för två veckor sedan och sen har skotern stått tills idag och då händer inget när jag trycker på gula backknappen...
Nån som har nåt tips var man kan börja leta eller är det bara lämna in den?
Skotern är en rmk 800 2012.
återigen verkar vi ha ett fall av TPS:en.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som haft problem men att maskinen vill dra ner variatorremen i sekundären?
Kör med 11-68,team almound och Svart/Grön sek fjäder
Problemen jag haft är då jag ska lasta av den från släpen. Då har den dragit ner remmen i sekundären så det slirar bara då jag ska iväg. i båda fallen har jag backat upp skotern.
Kan sekundärfjädern va för mjuk eller är det bara för att man backat upp den?
Har även lite remgnissel ibland.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nån som haft problem men att maskinen vill dra ner variatorremen i sekundären?
Kör med 11-68,team almound och Svart/Grön sek fjäder
Problemen jag haft är då jag ska lasta av den från släpen. Då har den dragit ner remmen i sekundären så det slirar bara då jag ska iväg. i båda fallen har jag backat upp skotern.
Kan sekundärfjädern va för mjuk eller är det bara för att man backat upp den?
Har även lite remgnissel ibland.
Jodå, har märkt tendensen i år jag också i år, speciellt efter jag bytte till 11-68.
Har dock inte forskat i ngn lösning på problemet ännu pga tidsbrist. Vet inte ens om jag kommer att lägga energi i saken om det inte dyker upp vid andra sammanhang.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Vad kör du med för sekundärfjäder?
Jag kör ju med en som är lite mjukare än svart/lila som alla kör med. Tänkte om de kunde va de.
Hur som så är det grymt irriterande.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Uppriktigt sagt har jag ingen aning...
Kan mycket väl vara std, bortsett från att jag viktat på en aning i primären har jag inte ägnat två tankar åt variatorerna sedan jag köpte skotern-sitter Ed:s "RTR-kit" på den, men jag vill minnas att fjädrarna är original..?
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Upplevs det att den suckar någon gång om tps:en börjar ge upp? Bara märkt det ett par gånger men vill absolut inte att den ska kasta in handduken om man kämpar för livet i någon bäckravin :embarassed:

Och ni som viktat om, upplevelser? Har inte haft problem med övervarv hittills men det är alltid kul med bättre snurr på mattan :smile1:
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
I jämförelse mot standard tycker jag att min blev riktigt rapp efter jag viktar/drevat om den.
Är dock lite konstigt före nu men ger jag fullt så åker den upp till 8400 för att sen gå ner till 8100 och upp till 8200.
Är ju så jäkla svårt att se då det hoppar åt å fram digitalt.

Dick tycker jag att den var mer följsam och mjukare gång original..
 

Lundström

Medlem
9 dec 2009
48
0
6
Hur lång är bakdämparen på switchback assaulten? Min har sagt upp sig med knäckt kolvstång och behållaren har lossnat!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Aldrig att den går på 1 cylinder, men sur brukar den vara om jag har kört och ställt ifrån mig den, och sen startar den igen.

Då bluddrar den som ett mongo 10 sekunder och sen går den igen.

Någon som varit med om att den sura ner sig och går på 1 cylinder vid varmkörning? Det handlar om en 800.
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Ni som kör 11-68, svart/lila sek fjäder och orginal drevning vad har ni för primär fjäder?
 

skotertobbe

Välkänd medlem
1 jan 2000
148
0
6
Dalarna
Ok min dör på tomgång och sen kan jag åka typ 200 meter sen tänder den till på båda och går hur bra som helst. Men som stagt det är bara första gången på morgonen. Plus att det tar typ 1 min innan den surar ner sig.
 

Polartech

Välkänd medlem
3 jan 2013
114
0
6
Har några nånn bra tips om det går lite tungt men endast från start/krypkörning i lössnö,med 11-68 och en 160-310 primfjäder.sku man provat en rmk fjäder 140-330 fjäder.sitt i en rush 800 med 51 matta.20-39 drevning.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Har några nånn bra tips om det går lite tungt men endast från start/krypkörning i lössnö,med 11-68 och en 160-310 primfjäder.sku man provat en rmk fjäder 140-330 fjäder.sitt i en rush 800 med 51 matta.20-39 drevning.
Vad har du för helix eller fjäder i sekundären är nog den det hänger på i detta fallet. Får du rätt slutvarv med 160-310 fjädern? 140-330 fjädern kommer att dra iväg lite mjukare då det blir lite lägre tillslag, men är sekundärfjädern för mjuk så kommer remmen att dras ner för fort och då känns det som det går tungt.