Nu blir det lite bilder på dagens arbete.
Skönt att börja göra sina egna grejor igen, då man suttit nästan varje kväll å svetsat a-armar och frontbågar så blir man lite lagom less på det
Nu är det bara pulverlacken jag väntar på, så ska det börjas skickas iväg sedan.
Motorn är ute ur chassiet, och har idag fixat klart chassiet. Nytt kedjehus och bytt en chassie detalj,
Fösts bort med bottenplåten under motorn. Denna del är väldigt väldigt bärande på detta chassie, är i princip denna plåt som har hållit detta chassiet bärande halva vintern
Utan plåten på chassiet:
När jag hade plockat lös delen som skulle bytas på chassiet så satt jag och funderade påhur man skulle förstärka detta så det inte händer kommande vinter igen... Då kollade jag på den nya delen och då var jobbet redan gjort på fabriken! Den nya delen kommer från en 2012 pro rmk så den är uppdaterad från 2011.
Den övre 2011, nedre 2012:
Dom som snackar skit om Polaris limmade chassiedelar vet inte vad dom pratar om, det är det klart bästa som hänt skotermarknaden!
Klart:
Sen började jag med kylaren till intercoolern.
Återvann kylarna jag fick över från reservdels chassiet jag skaffade tidigare.
2st pro rmk originalkylare kapade till 75cm längd, kanten ner mot tunnelsidorna bortslipade.
Hur det ser ut innan gaveln ska på plats.
Bakre gaveln på plats.
En jämförelse på den nya kylaren och den lilla lynx kylaren.