iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Sv: Re: iq 600 rr turbo

Måste tyvär säga att det står rätt stilla för tillfället:sad2:
har fixat vent kitt till huven typ..

DSC01218.jpg

ska väl ta tag i turboprylarna nått tag när jag får ork igen, allt ligger i en kartong nu bara.. måste antingen ha snålare pumpar eller en värre stator, det ska tydligen gå att linda om dom så det blir mer mos men vi får väl se..

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
han linda om tre lindningar till mig för 500kr. skulle jag ha köpt en ny så skulle ja ha varit tvungen att punda ut 8k för en ny

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Är ju inte en vetenskap att koppla in laddning på batteriet!
Med kunskapen här inne, finns det nog folk som kan ge dig grundlig info..
Vad han menar är att hans spole inte laddar tillräckligt, oljepump osv tar mer effekt än vad spolen orkar ge tillbaks, vilket resulterar i att han kommer att få tomt batteri.

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Är du säker på att inte vattentempgivaren är sönder, så att motorn är i protectläge.
Då varvar dom bara ca 5000.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
med allt std förutom toppen så vägrade den att varva upp, bytte topp sen gick den som en klocka.. ska så fort jag löst ström problemet prova att bestycka ner den så att den går bra med lågkompstoppen och prova igen. det är inte riktigt lika symptom som trasig tempgivare då jag råkadepå det i går..

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Tråkigt att du inte får ihop strömbudgetet. Annars verkare det vara ett roligt bygge. IQ maskinerna är lite läckra för att vara en polaris...

Men två förslag.
Sätt dit en extra laddspole och likspänningsregulator. Kan kräva dubbla svänglhjul eller något.

Byt till en mekdriven oljepumpen typ som polaris hade på vattenpumpen i en massa år. Då klarar du väl den elektriksa brännslepumpen och andra elprylar.