Kvalité Tobe kläder

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Javisst, vi får reklamera våra defekta tobe kläder, och vänta hur länge då på en lösning? Mina hängslen är paj på 2 punkter, Mao så funkar dom inte. Fixar dom inte vikten av min iPhone? Det är ju det enda jag haft i fickan, köper jag en overall för 6 lax så vill jag ju att den ska funka för vanligt användande- säsongen är ju alldeles för kort för att sitta å vänta på att få skiten lagat. Så känner jag. Halleluja
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Fikapaus ute i skogen. Och vad ser man....
Och nu är jag stensäker på att inga fotsteg är inblandade. Däremot ris och kvistar..
ImageUploadedByTapatalk1362830150.509279.jpg
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Inte för att det är speciellt statistikt säkert, men denna säsong har jag rivit hål på två par byxor.
Ena paret är Klim, det andra är ett par (annars skitsköna) Polaris byxor.
ToBe-byxorna är däremot fortfarande hela.

Väntar dock med spänning på ett nytt par Slednecks-byxor som jag har stora förväntningar på, har förbrukat ett gäng jackor och byxor sista åren och trivts otroligt bra med dom.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Känns lite som att om man vill ha snygga kläder går det att köpa Tobe men vill man ha "skoterkläder" ska man nog köpa något annat. Efter att ha sett byxorna "irl" idag på bilden kan jag ju säga att jag aldrig skulle ens rekommendera någon att köpa sådana kläder. Pinsammt att ens sälja såndär skit tycker jag.
 
W

wettrob

Nu efter ca 50 mils körning med overallen så är de enda negativa att vid inre dragkedjorna så har det börja fransa sig, blev så typ första gångerna jag använde den och nu är det en del trådar innanför som man fått klippa lös.
Annars är jag förvånad över hur bra den har hållit för kvistar,ris osv när man har läst här i tråden hur många har fått hål i benen.
Har fått nojja mig lite när man har känt när någon kvist har slagit till rejält i en så man måste stanna och inspektera..

Edit: Är 2012 modellen
 
Last edited:

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Kör också med en onepice och funktionelt är det grymt tycker jag,skulle inte kunna tänka mig att köra jacka/byxa nå mera. Det tråkiga är att efter någon månads användande så hänger det trådar överallt men mest runt fodret. Tror inte att den kommer att hålla ihop särskilt länge vilket är värdelöst för en produkt i 5000kr klassen.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kan väl inflika att det är inte årets 2,0 kollektion jag har.
Men sen vet jag inte om dom (2,0)är bättre/annat material än dom jag.
Gissar att mina är fjolårets.
Men sen om det ska vara nån "ursäkt" för att dom inte håller var en annan grej.
 

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Tobe gör snygga kläder..... Men efter att ha haft några jackor och byxor kan jag bara säga tack å hej till dem!
INTE ok att dragkedjan pajjade mitt på fjället... har aldrig varit så förbannad å frusen!
Tycker absolut INTE att Tobe kläderna är värda sitt pris.

Köpte mig ett KLIM ställ för 2 år sedan å d känns vara en så mycket bättre kvalla på dem!
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Min 2.0 onepiece har hållt ihop än så länge. 2.0 kör med ykk dragkedjor, ska väl anses vara bland de bästa dragkedjor.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jag har 2.0, fulla av små hål å hängslena lossna. Skitgrejer ( jag vet det är mitt fel som köpte skiten för 6 lax, lär ju INTE hända igen)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Ja om det vore så att jag bara behövde ge handlaren overallen å få cashen direkt i näven så hade jag gjort det omgående, men det verkar inte så lätt
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Och mina byxor går inte reklamera då det är "yttre påverkan" som gjort hål på mina byxor..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Är väll dags att tex tobe börjar ta fram kläder som funkar för dagens maskiner och körstil. Känns som dom marknadsförs sig mot "extremåkning" och då är väll det minsta man kan kräva att grejorna håller!
Man bör kunna ha bra nog mycket tjockare material och förstärkningar från mitten av låren och neråt.

Själv har jag planer att leja en duktig sömmerska och sy upp en overall som ska hålla. Lär nog kosta en hel del men det är dyrt att köpa saker för 6000kr som inte håller också...
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Är väll dags att tex tobe börjar ta fram kläder som funkar för dagens maskiner och körstil. Känns som dom marknadsförs sig mot "extremåkning" och då är väll det minsta man kan kräva att grejorna håller!
Man bör kunna ha bra nog mycket tjockare material och förstärkningar från mitten av låren och neråt.

Själv har jag planer att leja en duktig sömmerska och sy upp en overall som ska hålla. Lär nog kosta en hel del men det är dyrt att köpa saker för 6000kr som inte håller också...
+1 på den iaf!!!
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Fick testa ett par Tobe byxor 4 dagar (kom it ihåg vilken modell dock), dom var sköna men jag var int imponerad, dom kändes sköra och vattentät var dom int heller. nu vet jag inte om dom sägs vara vattentäta? med tanke på priset så borde dom ju va det..