NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
snidade till en mätarhållare.

Monterade fegsnöret på samma plåt.
Ska nog montera en kantlist på plåten.

fixade även en förgrening på strömförsörjningen till mätarna, tidigare hade jag lött ihop kablarna från kontakten till dom tre mätarna men då måste man klippa kabeln om man ska lös med en mätare. nu får dom varsin kontakt.

Började även med batterihållaren.

Knackade till plåten så batteriet passade och monterade spännband.

limmat lite gummimatta.

Har kvar att montera en stopp så batteriet inte kan glida bakåt.

sen kunde jag inte hålla mig så jag fyllde på lite fräsch 98 oktan och provstartade.

Last edited:

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Distanser tillverkade av överblivet material från ett styrstag, på brp sticker kylaren upp över tunneln därav behöver jag distanser.

Fastskruvad, här ser man den lilla vinkeln som förhindrar batteriet att röra sig bakåt, det blev sugpassning med gummit jag limmade dit. Monterade även självhäftande isoleringsgsmatta för att skydda tanken och centrera hållaren.

Batteriet på plats.

Kablarna kortade och nya ringkabelskor monterade.

Klart.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.211
1.045
113
Stora Blåsjön
Ser bra ut, men är det inte bättre att ha mätarna på framsidan så man har en möjlig chans att se dom när man håller fullt, annars är det lika bra att vara utan..

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det är lugnt man missar inget när den ändå bara står i garaget :blink:

Jag får väl flytta mätarna om jag ser att det inte funkar, hade egentligen tänkt montera AFR-mätaren på huven då den känns lite viktigare att den är synlig.

Ser bra ut, men är det inte bättre att ha mätarna på framsidan så man har en möjlig chans att se dom när man håller fullt, annars är det lika bra att vara utan..

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Känns riktigt bra med styret närmare kroppen.
Dynan har bra hårdhet och bra grepp i materialet och som bonus tycker jag det är den snyggaste orginaldynan, den förra dynan var grymt halkig med lite snö på.
Det enda jag är lite osäker på är höjden på styret, känns bra men det kanske är lite högt.
Är sugen på en justerbar styrhöjare för att enkelt kunna prova olika höjder.

Vad prydligt det såg ut med nydynan, snyggt.
Hur känns körställningen ihop med styret?

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Hm gav just bort min justerbara brphöjare.. Känns bredden på styret rätt då? Svårt att känna iofs utan att köra. Jag har fått flytta in broms och gas rejält på axysen, blev trångt annars. Sitter jäkligt skönt på boondockerdynan 👍

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Synd !

Bredden känns bra i garaget iaf. och det är väl det som räknas eftersom den står där större delen av året, eller ? :eek:h:
jag kapade egentligen bara bort styrets inbyggda hookar (där böjen blev rak) sen har jag flyttat in broms och gashandtaget, hade jag bara flyttat in handtagen hade gummihandtagen och värmare tagit slut mitt under handen. Så totalbredden på styret är inte så mycket mindre men handpositionen är smalare.
Handtagsvärmarna är ju ganska långa eftersom dom går ända ut på hooksen så jag har gummi och värmare ända fram till gas och broms och ingen glipa som det brukar vara.

Förresten Morris, dags att ändra vad du kör i profilen :)

Hm gav just bort min justerbara brphöjare.. Känns bredden på styret rätt då? Svårt att känna iofs utan att köra. Jag har fått flytta in broms och gas rejält på axysen, blev trångt annars. Sitter jäkligt skönt på boondockerdynan

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Asker satte lite griller i mitt huvud angående mätarplaceringen så jag kommer nog att flytta AFR-mätaren till huven och då hade det passat perfekt att sätta vattentempen i dess ställe på styret.
Men jag var lite lite för snabb att slakta tempmätaren då jag tänkte modda in den i tankkåpan så nu har jag inget mätarhus kvar till den :tsk:

För övrigt har jag gjort lite måttjämförelser mot RMK Axys och mitt styre verkar vara ganska precis lika långt fram och ca 2 cm högre så det känns lovande.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Asker satte lite griller i mitt huvud angående mätarplaceringen så jag kommer nog att flytta AFR-mätaren till huven och då hade det passat perfekt att sätta vattentempen i dess ställe på styret.

Men jag var lite lite för snabb att slakta tempmätaren då jag tänkte modda in den i tankkåpan så nu har jag inget mätarhus kvar till den :tsk:

För övrigt har jag gjort lite måttjämförelser mot RMK Axys och mitt styre verkar vara ganska precis lika långt fram och ca 2 cm högre så det känns lovande.

Askers fel!

Han får fixa en ny tempmätare åt dig!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Påbörjat plastning av anslutning mellan tank och plast.

Jag hade ju plastat paneler redan men eftersom jag bytte tank var det bara att göra nya.
Ska även montera kåpan över bromsoket som jag plastade förra året.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag har spacklat, slipat och målat tankpanelerna samt kåpan över bromsoket den har jag också plastat fast i sidokåpan. Blir inte så mycket bilder tagna då det är så dammigt och kladdigt.
Panelen framför tanklocket är färdig för lack men jag ska klura på var strömbrytarna ska sitta innan jag målar den.
Ska städa upp lite i garaget som nu är kaotiskt sen kommer det lite bilder.