Polaris 2012

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
okej tack för info. det låter ju som ett vettigt pris. kommer 144an tas in i sverige utan att man för bokar en eller?
Du vill ha en 155"! Går skitfint och man blir inte märkbart störd av längden. Motorn orkar dessutom med mattan utan problem, så det finns bara fördelar med den. (I mina ögon)

Själv velade jag nånting fruktansvärt mellan M8, Pro Rmk 600 eller 800.
Det slutade med att jag bokade en Pro Rmk 800 155" idag :)
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Du vill ha en 155"! Går skitfint och man blir inte märkbart störd av längden. Motorn orkar dessutom med mattan utan problem, så det finns bara fördelar med den. (I mina ögon)

Själv velade jag nånting fruktansvärt mellan M8, Pro Rmk 600 eller 800.
Det slutade med att jag bokade en Pro Rmk 800 155" idag :)
jag står och velar nu, om jag ska ta en 144 eller 155, älskar köra puder å snirkla bland skog å skråa, men ibland så blire ju dom där transportsträckorna, å de e då jag undrar om en 155 blir jobbigt långt, sen så vill jag också kunna få kämpa lite då man kör inte bara mata på som om de inte fanns nå problem alls.
Men du tycker att en 155 är bra längd alltså? å svara ärligt å inte nå uppspelt svar för att du nyss bokat en ny :p
 
D

Draken

Har testat lite -12or nu.

Pro RMK 800 155 gick som en gud,satan vad den matade! Ingen tvekan eller suck vid gaspådrag som tidigare modeller haft.
Pro RMK 600 155 var en liten besvikelse för det kändes som att boggin var kopplad,den började resa som 800an men sen efter 2dm tog det tvärstopp i resningen. Inte som att det var för lite effekt att resningen bara dör ut utan det var som att det tog stopp "mekaniskt",precis som att boggin var begränsad.
Men bägge två gick bra efter dålig led,riktigt bra fjädring för att vara lössnömaskiner!


Rush 800 Pro R LE Black/Orange gick riktigt bra den också,gick att mata på rejält efter puckelpisten! Grym fjädring och grym motor! Gick på rullen sittandes med lågkamsmattan som satt på,säkerligen en sjukt rolig leksak.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
jag står och velar nu, om jag ska ta en 144 eller 155, älskar köra puder å snirkla bland skog å skråa, men ibland så blire ju dom där transportsträckorna, å de e då jag undrar om en 155 blir jobbigt långt, sen så vill jag också kunna få kämpa lite då man kör inte bara mata på som om de inte fanns nå problem alls.
Men du tycker att en 155 är bra längd alltså? å svara ärligt å inte nå uppspelt svar för att du nyss bokat en ny :p
Anledningen till att jag valde just 155" var för att jag har kört en knapp vecka med den mattlängden, jag tycker att det är kanske den bästa kompromissen mellan en crossover och mountain-jag upplever inte att 155an känns mer otymplig alls jämfört med tex Assaulten, och då väger jag bara 70kg utan kläder. Det är däremot otroligt stor skillad på 155 och 162 efter led av nån anledning. (i mina ögon)

Men som sagt, 600an klarar av 155" mattlängd utan problem, och jag märker ingen skillnad efter led mellan dom två, däremot är 144an märkbart sämre i lössnö-låt vara att det var väldigt mycket lössnö när jag provade, men skillnaden var att med 144an fick man absolut inte tappa farten för då satt man medan det med 155an gick att hålla lägre ingångshastighet och därmed var det mycket lättare att hålla sig från problem...det är lättare att hinna med att planera lössnökörning i lägre hastighet alldeles oavsett hur långt fram man håller blicken.
 

Forsan

Medlem
19 jan 2011
20
0
1
Kiruna
Se rmk 600 144" som lite av en crossover. Enl representanten från GA på provkörningen har den maskin samma boggi och chassi som swb. Måste varit swb assault han mena efter resten av swb har rush-boggi (PRO ride?)