Kanske jag som tänker fel men du har väl kollat att fjädern har lite förspänning då dämparen är max utdragen? Alltså att du pallat upp skotern när du släppte på fjädern. För bara för att det är en lång gänga på dämparen så betyder det inte att man kan skruva ur fjädern hela den gängade längden. Jag kan ha fel men jag tror du gjort lite galet.har kört en 25 - 30 mil med min nu och den går helt ok! Drog ca 3.5 Liter/milen sist i blandad körning! Remmen har slirat till några gånger så nu e motorvariatorn svart men remmen har inte fransat nått än iaf!! men måste rengöras endå. Sen så ställde ja in min dämpare ihelgen så att jag skulle få ett lågt skidtryck! Så jag skruva upp/ner( beror på hur man ser på det men jag skruvar upp fjädern så fjädern blir slappare) förspänningen på framdämparna men av nån konstig anledning så är fjädern alldeles för kort så när man stegrar så blir fjäderna slapp och går inte tillbaka i spåret som finns så det slutar med att den ligger å skaver mot dämparn! Så nu har ja nött bort underkanten på båda mina framdämpare! Och det konstiga är att jag inte ens skruva upp förspänningen nått! hade minst hälften av gängen kvar på dämparna! Jag ska in till min ÅF imårrn och höra varför det e så! Sen har oljelampan börjat lysa med ! Men startar man om skotern så slocknar den! Sen fastnar det sanslöst mkt snö i min fotholkar. Det är dom sämsta fotholkarna jag har varit med om! Får rensa snö konstant och knacka bort stora is knular varje morgon! Lite grejer som ni hör som jag inte riktigt förstår mig på ! Men lättkörd som f***n och håller sig bränsleförbrukningen på 3.5 så blir jag glad!
Skoter gäller en Switchback Assault 800 - 12 iaf!
Joo visst kan jag erkänna att det var lite mitt eget fel och inte kolla nogare men ja trodde inte de skulle hända efter en 1 cm uppskruvning ? Då betyder de ju att det finns noll inställningsmöjligheter utan att man måste byta massa grejer!? Jag tog för givet att man kunde ha halva gängan kvar på dämparen men tydligen så kunde man inte de!Kanske jag som tänker fel men du har väl kollat att fjädern har lite förspänning då dämparen är max utdragen? Alltså att du pallat upp skotern när du släppte på fjädern. För bara för att det är en lång gänga på dämparen så betyder det inte att man kan skruva ur fjädern hela den gängade längden. Jag kan ha fel men jag tror du gjort lite galet.
Jag kör med Black/Purple fjädernNi som har drevat ner till 19/43 drevning på pro rmk, vilken sekunderfjäder kör ni? Skiljer det något mellan 2011 och 2012 som gör att man bör ha annan sek-fjäder?
Om du ska ta Original A-Armar så kan du kanske få vänta ett tag, verkar vara segt att få över grejjer hit till Sverige från staterna. Har själv fått beställa en i november å den har fortfarande inte tagit sig hit till Sverige.De är såhär att jag har råkade mosa min undre a-arm lite grann och undrar om man ska köpa en ny som går på ca 3000 eller tycker ni man ska köpa ett Zbroz set istället för 5500?
Har själv haft dessa på min Apex och nu beställt till min Assault.Om du ska ta Original A-Armar så kan du kanske få vänta ett tag, verkar vara segt att få över grejjer hit till Sverige från staterna. Har själv fått beställa en i november å den har fortfarande inte tagit sig hit till Sverige.
jag köpte en holz (4150:- hemma ink allt) men synd nog så är den redan lite skev .De är såhär att jag har råkade mosa min undre a-arm lite grann och undrar om man ska köpa en ny som går på ca 3000 eller tycker ni man ska köpa ett Zbroz set istället för 5500?
ÄntligenAng. A-Armar...Köp en svart A-arm + en sprayburk om ni är bet.....fanns typ 20st av varje sida.
Originallacken är inte just nå bättre....
(Trodde aldrig att jag skulle hamna på detta forum men Snowriders har ju dött)
Verkar som om du äntligen hittat rätt Välkommen!...Trodde aldrig att jag skulle hamna på detta forum men Snowriders har ju dött
Måste man inte Pulverlacka om man vill ha bra resultat. Har annars faktiskt funderar på det alternativet samt att beställa själv från Staterna eftersom att det verkar som att dem har fått 2012;s reservdelar i lager....Ang. A-Armar...Köp en svart A-arm + en sprayburk om ni är bet.....fanns typ 20st av varje sida.
Originallacken är inte just nå bättre....
(Trodde aldrig att jag skulle hamna på detta forum men Snowriders har ju dött)
Kan inte förstå varför fler och fler lämnar Snowrider forumet, riktigt tråkigt är det.Trodde aldrig att jag skulle hamna på detta forum men Snowriders har ju dött
Det blir att testa Zbroz armarna för min del iaf. Tror de kan bli riktigt bra!Om du ska ta Original A-Armar så kan du kanske få vänta ett tag, verkar vara segt att få över grejjer hit till Sverige från staterna. Har själv fått beställa en i november å den har fortfarande inte tagit sig hit till Sverige.
Är en kabel till spridaren på variatorsidan som skall dras om/strajpas fast för att ej skavas av mot fuelrailen.. vet inte o mdet finns nå servicemeddelande om det dock.. 140 mil klarade sig min kabel.Från det ena till det andra, kanske fel ställe att ställa denna fråga, men vilka uppdateringar ska göras på 2011 pro rmk, ska in med min på service snart så kan ju vara bra att veta. Hörde något tidigare om att man skulle få fotstegsförstärkare, stämmer det?
Kolla så att Z Broz har åtgärdat kvalitetsbristerna i sina A armar!Det blir att testa Zbroz armarna för min del iaf. Tror de kan bli riktigt bra!
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk