Missförstog nog lite. Du skrev aldrig vad du hadde bara att du gämförde med en 137 så tog jag för givet att du inte har en 137 =)Vad menar du med mattan? Min är en 137" -12 och den jag provade är en 137" -13. Alltså samma maskin fast ett år nyare. Och jag tyckte det kändes som om det var mer som skilde än bara mattan. 44 på min och 57 på hans.
Jag kollade remspänningen på min när jag kom hem, ska justera upp den lite i sekundären. Mattan snurrar inte runt av sig själv när den är upphissad. Och "dalarna" på remmen ligger lite under ytterkant på sekundären.
Det är precis det som står för polarna när deras övervarvar. Jag har dock aldrig fått min att övervarva.Halloo.. Idag när ja var ute o körde på min freeride -13 så pep den till och texten "begr. varvtal" rullade förbi i displayen men de var bara o köra vidare. Nån som vet vad detta är ? Jag skulle kunna tänka mig att de är ems (elektroniska stypningen) men på min -12 kom aldrig den texten upp... Maskinen har gått ca 15 mil.
Krångligt o justera clickern? ? Ska kolla vad min står på. Iof har ja pipa så kanske går lite lättar för maskinen å.. Men visst är den rappare än ifjol.Det är precis det som står för polarna när deras övervarvar. Jag har dock aldrig fått min att övervarva.
Det är jätte enkelt.Hur justerar man clickern? ?
Men slår varvtalsstoppen i om de behövs eller förstör man motorn om man har clickern felinställd?Det är jätte enkelt.
På primärvariatorn har du tre bultar som kan justeras mellan läge 1 till 6. Du har en nyckel i verktygsväskan som passar på muttern, men tror det är 10mm. Du behöver bara släppa på muttern tillräckligt för att kunna lyfta ur den sitt läge och vrida den till det nummer du vill ha. Finns ett sträck på variatorn.
Men kom ihåg att ändra alla tre till samma läge.
Tror den är orginal på läge 3. Jag kör på läge 2 nu och den ligger på 8000rpm som max.
Luktar troll..Men slår varvtalsstoppen i om de behövs eller förstör man motorn om man har clickern felinställd?
Kör dom -13 freeride stock eller ?Luktar troll..
Men det är ju just det som händer när det står BEGR VARVTAL i displayen, varvstoppen har gått i.. Polarna kör på clicker 1 och ändå övervarvar deras ibland.
Har ni samma uppdatering i maskinerna också? vilket varvtal är övervarv, vet man de?Nej, dom kör -12
Japp exakt samma maskiner, gått ungefär samma mil också. När jag mappade om min så hade min varvat runt 8200 som max och jag hade inga varningar registrerade. Så antar det ligger runt 8400 kanske.Har ni samma uppdatering i maskinerna också? vilket varvtal är övervarv, vet man de?
Han kan börja med o ändra kudden/vredet bak i boggien till läge 1 de gör ganska mycketHar en polare som åker freeride o hans maskin ligger som ett strykjärn efter marken o de går knappt o gasa upp fronten när han ska över ett dike nån som har nå bra förslag på vad han kan göra?
100 på att mattan ska snurra?Exakt, remmen slirar nog, mattan ska som du skrev snurra i upphissat läge men du skall kunna stoppa den med foten !
Vilken längd har han på maskin?Har en polare som åker freeride o hans maskin ligger som ett strykjärn efter marken o de går knappt o gasa upp fronten när han ska över ett dike nån som har nå bra förslag på vad han kan göra?
På min FR 146 gick det att slaka en steg på balata remmen.Har en polare som åker freeride o hans maskin ligger som ett strykjärn efter marken o de går knappt o gasa upp fronten när han ska över ett dike nån som har nå bra förslag på vad han kan göra?