Dom har väl 2 hål i bakre boggi infärstningen så man kan flytta upp boggin för att få upp skidorna lättare.De e en 154
Absolut 100% på en nyare ski-doo!100 på att mattan ska snurra?
När ja hämta min freeride kugga den över hela tiden , så jag fick spänna mattan själv 5mm på skruvarna. Får nu in 2 fingrar utan problem när man hänger upp skotern. Men mattan snurrar ingenting på tomgång, har även hört att den inte ska snurra men. Har jag för spänd matta eller fel remspänning enligt dig ?
Nu har den gått en 40 mil o slappat till sig lite så nu rör sig mattan lite vid frihängAbsolut 100% på en nyare ski-doo!
2,5-3fingrar på mattspänning är kanon, du skall helt enkelt spänna remmen mer så mattan smygdrar med runt men du skall kunna stoppa den med foten då är de perfekt! höjden hur den ligger mot skivorna kan skilja upp till 2mm ung. på olika maskiner av egen erfarenhet, det är lite individuellt så att mäta är inte optimalt !
Min började släppa kord idag efter 210mil. Helt okej med tanke på hur jag behandlat maskinen!
Och dom har båda 2 putsat variatorn med typ bräkleen och tvättat remmen med såpa och vatten innan dom börjat köra, eller?Ja det lät ju riktigt bra.
Han har satt dit en ny rem nu, vi får se hur länge den håller.
Sen har jag sagt åt honom att prata med handlaren också.
*edit*
Fick nu dessutom höra att hans systers killes Freeride också har börjat tråda efter 17 mil.
Den har dock inte gått sönder än men, verkar ju inte så lovande :/
Jag som tyckte att man hörde rätt lite om remmarna på 12rna?
Jag har aldrig tvättat rem/variatorn på min -12a. Vore ju riktigt tråkigt om det återkommer problemen nu.Och dom har båda 2 putsat variatorn med typ bräkleen och tvättat remmen med såpa och vatten innan dom börjat köra, eller?
Om inte så kan det vara det som är problemet.
Konstigt om problemet återkommit då 12orna fungerade väldigt bra.
Det tror jag knappast att dom har gjort!Och dom har båda 2 putsat variatorn med typ bräkleen och tvättat remmen med såpa och vatten innan dom börjat köra, eller?
Om inte så kan det vara det som är problemet.
Konstigt om problemet återkommit då 12orna fungerade väldigt bra.
Däremot tycker jag man inte ska dra alltför stora växlar på 2 fall som vi inte har en aning om hur dom kört och hur fransningen uppkommit.Det tror jag knappast att dom har gjort!
Men känns ju ändå som att 20-30mil är i klenaste laget än hur det ligger till.
Håller med om att det vore väldigt knepigt och tråkigt om det började strula igen.
Däremot tycker jag man inte ska dra alltför stora växlar på 2 fall som vi inte har en aning om hur dom kört och hur fransningen uppkommit.
Remmar spränger ju för andra märken också.
Dessutom om man kör i detta fluff-fluff föret utan meshskydd på huven och i fronten på freeriden så lär man ha gode mycket puder som når remmen.