Vi är 3st som har problem med övervarv efter senaste mappningen på våra 2012 FR 137" Min är på service idag. Får se om dom gör något åt det. Det dryga är ju att dom går ner i säkerhetsläge och man håller på flyger över styret.@Macke78, har 40 mil på fjädrarna, har snackat flera ggr senste dagarna med Kristian själv.
Började med 16 g, hade samma tendens, varvade lite högt hela tiden ,8300-8400 också under hårdare belastning. Viktade på till 18 g, nu ligger den helt rätt i lössnö 8100 och under hård belastning, klättring i 80-90 cm snö 8000. Men när jag kommer ut på hårt underlag, led och is, så känns det som om primären är tom när den kommer upp i toppvarv smäller rätt upp till 8400, så nåt konstigt är det med motorprogrammet.
@mattghjon, lugna ner dg med utropstecknen, som jag redan skrivit ligger den rätt under hårdare belastning 8-8100(8200 en gång då jag låg helt på sidan i lössnö=lätt motstånd) men inte när den går lätt på hårt underlag då sticker den rätt upp till 8400. Viktar jag mera så kommer den gå för lågt i lössnön. 16-17 g är det man utgår ifrån med Kristians kit ifall man har standard skoter.
Ville mest kolla om andra upplevt konstigheter efter reflashen.
ÅF sa att det enda som skiljer mellan gamla och nya mappningen var att nu varnar den för övervarv, medans den inte gjorde det innan. Låter konstigt tycker jag. Jag såg aldrig några varv över 8100 innan mappningen. ÅF gjorde inget på polarnas skotrar på servicen.. (200mil/årsservice)
Jag kan ju tycka att det borde gå på garantin om skotern inte går som den ska? Jag tänker då inte betala för några nya variatorprylar.