Nu har jag läst byggtråden i ett svep och känner mig frälst och gråtfärdig, otroligt roligt med händiga människor som förstår vikten av att göra något ordentligt.
Nu ställer jag mig i kö i tråden och bönar, ber och hoppas att ni skulle tänka på att komma fram till någon slags kompromiss av ett kitt man kan köpa.
Jag har möjligheten att göra mycket själv men saknar en del kompetens och utrustning.
Drömmen för mig vore ifall ni hade viljan och orken att sätta ihop en DIY Guide med bilder och förklaringar. Jag hjälper mer än gärna till med renskrivning och formatering av texten.
Detta i kombination med att ni tillverkar vissa delar av kittet och delar med er av er tidigare erfarenhet av bygget, samt fortsätter dela med er av era ritningar och filer, så skulle fler människor kunna ta del av ett semifärdigt kitt för gemene man.
Jag förstår att ni kanske inte har tid eller lust med det, men jag med fler skulle uppskatta hjälpen något fruktansvärt.
Jag skulle tänka mig att en gemensam kraftaktion på forumet skulle kunna resultera i goda resultat för flera.
Kort och gott
- Göra en dedikerad länk eller tråd med en renskriven DIY
- Forummedlemmar med kompetens och maskiner tillverkar delar som kräver en större insats, mängdrabatt för kunder och bra vinstmarginal för de som väljer att bidra med "storskalig" tillverkning
- Ritning och DWG filer läggs upp och numreras så dessa kan härledas till ett arbetsmoment i DIY
- Kontakt och dialog förs med de som tillverkat delar till er tidigare om storskalig tillverkning för mängdrabatt
- Något upplägg med förskottsbetalning via PayPal Gift för gruppbeställningar av delar, momsat och skattat som man brukar säga..
- Materiallista på begagnat och nya delar som individen själv måste införskaffa
- Assemble Guide
- ???
- Tokgasa och njuta av livet
Eller vad säger alla som är sugen på en GENIII:Cry: