rykten ski-doo 2013

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Boondockerns stänklapp av hårdplast kommer spricka.. Nått som även kommer spricka är burkremmen på summiten.. För den var redan av på 154 (hur kan man ställa ut utan att laga????)
.
Ja, stänkorna spricker på ski-doo och lynx av senare årsmodeller. Men handlarna är medvetna om problemet och du får ny på garantin. Jag är inne på min 3:e, :)
Burkremmen tror jag inte du kommer att få några problem med. Men vad skall du ha den till?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Min åsikt i mattfrågan är att det är väldigt få dagar som man har nytta av längre än 146. Åtminstone i jämtland/härjedalen och söderöver För att surfa runt på myrar är ju 137 med 44 kammar fullt tillräckligt.
Du har både rätt och fel.
Jag har kört på ställen i år som jag inte hade funderat på med 144". Det är skitkul!
Det tråkiga är att man måste åka längre bort för att få utmaning. Jag önskar ibland att dom jag kör med hade haft kortare maskiner ibland så vi kan köra hemikring
.
Burkremmen tror jag inte du kommer att få några problem med. Men vad skall du ha den till?
Det tyckte jag också, tills i år. Den är bra att ha ibland då man är riktigt illa till!
Hör iofs till så man har 154"+
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Boondockerns stänklapp av hårdplast kommer spricka.. Nått som även kommer spricka är burkremmen på summiten.. För den var redan av på 154 (hur kan man ställa ut utan att laga????)
Det kommer att vara en wire i burkremmen på summiten nästa år. Dock inte på prototyperna.
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Nån som fått någon bra deal på summiten? Va å kolla på den igår och jag gillade den skarpt så jag funderar på att byta in katten.
Har ni hört något mer om den svarta kommer hit?
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Det satt ingen snabbkoppling för krängningshämmaren på summitarna som var med på roadshowen, sitter den på summit <12 eller är det bara på freeride?
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Det satt ingen snabbkoppling för krängningshämmaren på summitarna som var med på roadshowen, sitter den på summit <12 eller är det bara på freeride?
Summit -12 har inte snabbkoppling. Jag har skruvat av dom på min tycker den blir mycket bättre och skråa med då.
 

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
Det satt ingen snabbkoppling för krängningshämmaren på summitarna som var med på roadshowen, sitter den på summit <12 eller är det bara på freeride?
den ska ju ha snabbkoppling, men jag tror att dom körde utan snabbkopplarna på road showen därför att folk kanske blir sugna på att plocka lös dom och ta med till sin egna skoter. det är vad jag tror iaf
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
den ska ju ha snabbkoppling, men jag tror att dom körde utan snabbkopplarna på road showen därför att folk kanske blir sugna på att plocka lös dom och ta med till sin egna skoter. det är vad jag tror iaf
Va tvungen att läsa det där tre gånger, du menar att folk skulle stjäla road showens löstagbara krängningshämmare?
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Va tvungen att läsa det där tre gånger, du menar att folk skulle stjäla road showens löstagbara krängningshämmare?
Gör inte alla det? Jag kom undan med ett par DS2 skidor men åkte dit när jag försökte ta nya summitdynan. Erbjöd mig att sätta dit min -11:as freeride dyna men handlaren var oresonlig, tror inte jag försöker snowchecka en -13 hos honom i alla fall. ;)
 
Last edited:

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vet inte om man kanske har mer nytta av den löstagbara krängare på summiten med smalare framvagn för att få den mer dräglig på leden men på min FR tog jag av den första gången jag körde och har alldrig satt tillbaks den.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Satt avtagbara på summit x 154" -12?
Sådant fall borde den komma på -13 å !

Å andra sidan kan man ju utan vidare få med en. Som svågern köpte hos handlare i år för 439kr.
Det sitter inte den med snabbkoppling på Summit X -12. Endast på FR.