rykten ski-doo 2013

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
okey det låter väll helt okey.speciellt om du kör mycket.

har blivit lovad att dom löser det om jag får remproblem.men olja för flera miljoner får jag köpa själv.

det blir en 163a med dragkrok och boggieskensförstärkare.
ska även ordna en vanlig xp dyna så gumman kan åka med ibland.
annars blire nog standard såvida inte styret är för lågt.
styrena brukar vara i lägsta laget iom att jag mäter 1.95 möh.

tror stenhårt på nya boggie och mattlösningen.dom ihop med 90cm framvagn gör den nog ruskigt lättbryten
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Man verkar iaf inte behöva ta i för att bryta omkull den. :)

[video=youtube;MvIaxElkiZ0]http://www.youtube.com/watch?v=MvIaxElkiZ0[/video]
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Jag tycker riktigt bra om R-Motion, trivs bättre på den än Lynx PPS.

Dock verkar de haft problem med dämparna i boggin, på 2013 är det kanske fixat, men har två kompisar som kör 2012 X-RS och i båda säckade dämparna ihop totalt efter ganska kort tid, har också (hört) om andra som haft problem. Men efter renovering och shimsning så har det funkat suveränt på deras.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Nu vill jag inte starta nån "pissing contest", för jag tycker att Ski-doo 2013 ser rätt intressant ut. Dock så tycker jag det ser ut som att Polarisen är bra mycket smidigare i videon. Det kan ju i och för sig bero på föraren också såklart.

Helt klart är att Ski-doo går samma väg som Polaris gjorde 2011 med smidigare mer lätthanterade maskiner och det är ju riktigt positivit för oss förare :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Om xm och t-motion funkar bra kanske man kan önska sig en XM Freeride 146" med t-motion och nya mattan till 2014?
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Sledhead utser summiten till årets lössnösläde på snowshot. Dom hyllar nya boggien med. Lovande!
Det känns ju dock inte som att det är ord värd att lita på sett till 0.09 in i filmen om du förstår vad jag menar...

För att ett test ska vara värt att lita på så är det ju ett krav att testkällan är oberoende utav de testade varumärket.
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
För att ett test ska vara värt att lita på så är det ju ett krav att testkällan är oberoende utav de testade varumärket.
Säger varken bu eller bä angående sledhead-testet men visa gärna ett enda test som är helt oberoende av tillverkare.. Tror inte att ett sådant existerar tyvärr, inte på någon maskin. Men testerna är ju, tyvärr även här, i stort sett vad man har att gå på när man försöker bilda sig en uppfattning om nästa års modeller inför eventuell beställning...
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Ingen som lyckats få hem en svart Summit?

Kan inte smälta att de inte kommer till sverige!
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Det känns ju dock inte som att det är ord värd att lita på sett till 0.09 in i filmen om du förstår vad jag menar...

För att ett test ska vara värt att lita på så är det ju ett krav att testkällan är oberoende utav de testade varumärket.
Dom hade även arctic som sponsor så det blir väl så opartiskt som det kan.... Skoterindustrin är smutsig och de stora märkena köper tidningarnas "tystnad" genom reklam.... Jag köper och läser skotertidningar men ser dom mer som broschyrer från Brp än kritiskt granskande oberoende sakkunniga experter. Kinesisk statstelevision fast kapitalistiskt hellre än kommunistiskt!

Tråkigt att det är såhär men money talks...
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Säger varken bu eller bä angående sledhead-testet men visa gärna ett enda test som är helt oberoende av tillverkare.. Tror inte att ett sådant existerar tyvärr, inte på någon maskin. Men testerna är ju, tyvärr även här, i stort sett vad man har att gå på när man försöker bilda sig en uppfattning om nästa års modeller inför eventuell beställning...
Så om Yamaha hade varit deras huvudsponsor och svaret därefter hade varit att Nytro mtx helt klart är den bästa mountainmaskinen så hade du köpt den istället för Summiten...?
Dessa test är värdelösa, det tycker jag också. Och kan de inte göras oberoende så har det åtminstone för mig inget värde överhuvudtaget.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Allt handlar i slutändan om trovärdighet, jag vet inget om sledhead men nån kanske gör?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Funderar mycket på vad jag ska byta till nästa säsong. Det finns så mycket jag skulle kunna tänka mig. Touring är ju praktiskt men kulfaktorn är ju låg. Kanske en Renagade BC med + 1 dyna så man kan skjutsa lite. 132 papp är en del pengar men man får väl tillbehör för 10 blad om man beställer före ? När då ?

Det skulle betyda att man kan plocka på + 1 dyna bukskydd kanske en vettigare ruta. Säkert en trevlig maskin :)
 

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Så om Yamaha hade varit deras huvudsponsor och svaret därefter hade varit att Nytro mtx helt klart är den bästa mountainmaskinen så hade du köpt den istället för Summiten...?
Dessa test är värdelösa, det tycker jag också. Och kan de inte göras oberoende så har det åtminstone för mig inget värde överhuvudtaget.
Nej. Har inte bestämt mig för en Summit, och kommer inte att göra det pga ett enskilt (ganska intetsägande) test heller. Läser allt jag kommer över och försöker bilda mig en uppfattning.

Det jag menade var att just inget test är oberoende, det aktuella sled-head testet antagligen inte så mycket mer eller mindre än andra..
 

rapp

Medlem
7 jan 2009
16
0
1
Västerås
Funderar mycket på vad jag ska byta till nästa säsong. Det finns så mycket jag skulle kunna tänka mig. Touring är ju praktiskt men kulfaktorn är ju låg. Kanske en Renagade BC med + 1 dyna så man kan skjutsa lite. 132 papp är en del pengar men man får väl tillbehör för 10 blad om man beställer före ? När då ?

Det skulle betyda att man kan plocka på + 1 dyna bukskydd kanske en vettigare ruta. Säkert en trevlig maskin :)
Midsommar har jag för mig?