Riktigt imponerande arbete med bägge skotrarna!
Jag undrar lite
- hur snabbt kommer effekten? de e inte som de gamla TC att den kommer efter några sekunder då pipan är mighty och de eventuella dragraceloppet är kört?
-Varför drog ni ut avgasröret åt höger och inte ner, eller, riktigt tyst in i tunneln ?
-Har ni övervägt att montera F-Plast på dem? Iof är de riktiga sleepers nu, men med lite plast så skulle inte prestandan helt övervinna utseendet
hur som helst riktigt bra jobbat!
hur mkr skulle du sj betala för din motor?
Ifall du hade ett F eller M-chassie skulle du lyckas pula ner den är då?
Effekten kommer direkt kan man säga. Även helt org vill jag inte ha mer effekt direkt för då spinner den loss fästet så förbenat . Vid dubbat eller asfalt dragrace kan jag tänka mig att man skulle vilja ha raveportar så det kliver till ännu fortare.
Jag kör så mjuk fjäder som möjligt för att komma iväg utan att slå bort fästet och effektuppbygget tycker jag är perfekt för maximal ax med vanlig odubbad matta. . Vet inte vad snabbt effektuppbygg är men dom har över 8500+++v på 40 meter och variatorer i botten oavsett underlag (ej asfalt kan jag vä tänkla mej.
Vi testade nu att montera en svart lila Stenhård fjäder på 900an och då steg startvaret till 5000v från tidigare 2800 i start.. Men om den axar bättre på skoterspår eller djup snö vet i F . Med 5000v i islag har man ju närmare 100hk vid islaget så då smäller det bara till så har man toppvarv omedelbart och gräset sprutar
Vi ska sopa i en mjukare fjäder i 900an så islaget blir mellan 3500-4000
Men vi har problem just nu med 900an ,, Vi fick inte reda på elfelet som vi trodde.. Den har ett eget liv och går bara när den känner för det,,,Stator eller cdi ? Alla mätvärden är såklart ok så det är ett svårt fall . Som tur är passar allt från 1000cc så vi ska kasta imellan cdiboxen.
Jag har kört tc 1000 i dag ivf men inte på någ vis dragit ur den för den går snorfett,,enda utal är väl att den låter elakt fränt Vi tänkte ställa in 900an optimalt innan vi digartronar tc 1000,, men som sagt förb elfel
varför utblåset är i sidan är av flera viktiga orsaker.
1.Enklast att sätta in en lång dämpare så. Vi har
kunnat köra stående kort dämp men då låter dom som typiska slutburksskotrar och det hatar vi. (gubbar)
2. Som är viktigast!! Utblås i sida gör att oljeklägg inte fastnar på mattan så man tappar fäste! Prova att bara spruta avfettning på bildäck och känn skillnaden i grepp när salt skit rester åker bort 30% bättre snögrepp direkt efter avfettade hjul .
Samma sak gäller skotermattor. Normalt måste man fetta av mattan stup i kvarten när man kör ublås rakt ner i sida (org utblås). Har man då tunnelutblås har man bäddat för sämsta möjliga fäste i gummit,, dom drar då bara endast i själva kammarna :tsk: Ju lägre kammhöjder man har dessto kännsligare för oljesotfettgushlan på matta
Inge modärnare chassidelar för då förstörs klenoderna
Därimot skulle jag gärna fippla ihop en likadan motor och stoppa i ett m chassi för motorena är ju relativt lätta nu när balaceaxeln är borta. Jag känner absolut ingen skillnad i vibrationer på tc 1000 heller,,900an är ju inne på andra vintern utan balace och den går som silke. Och polaris vattenpumparna funkar klockrent