Jaha, när man plöjt igenom den här tråden så känns det lika omöjligt att trimma etec 800 som att få en renegade på rullen.... Suck
Finns det ingen fler än brygg som har dynokört nånting? Jag monterade en spi pipa igår, men ja vette fan, tyckte inte det vart nån skillnad ute på läggdan ialf. Kan det inte komma nån snö snart?
Ne att trimma en e-tec är inte det lättaste. verkar som ski-doo gjort ett bra jobb eftersom det knappt går att få ur dom nå mer utan att fila i cylindrarna.
Ja jag skulle också velat se fler bromsningar!!!
Turbo vet jag ger effekt men dom låter bedrövligt så är nog inte så populära i våra svenska fjäll världar och har läst en del som upplever att dom är kass på låga varv. Så i Canada på hög höjd å kilometer långa klättringar är det absolut turbo om man ska vara värst men tveksamt här.
Däremot har jag aldrig läst ett ända negativt ord om Big Bore kitt så vill man ha power så är det nog 860/872 som gäller =)
Jag har säkert sagt det tidigare i denna tråd men här är lösningen på dom flesta "tappade varv fenomen"
http://www.engine-tech.com/product_info.php?cPath=1_7&products_id=48
Originaltermostaten har en öppningstemp som ligger för nära första "varmgångsläget"
Säger inte emot om du testat och det fungerar men pratade med mulle om termostaterna när jag var där å han sa det inte går att mäta någon effekt förlust i bromsbänken pga motortempen. (under normala förhållanden)
Och när jag fick programvaran så kan man se motortempen i celsius grader och jag ligger väldigt sällan över 45 grader om jag kör hårt. men kör jag lugnt kan den närma sej 60. Och enginetech säger att den backar av effekten vid 60grader så då är det enligt mej också ingen idee.
MEN Jag vet inte vilken temp dom ligger på utan programvaran för jag hadde ingen mätare alls innan. Så programvaran kanske gör att den går svalare pga den inte längre går magert?
Däremot om jag skulle köpa termostat om jag ändå kommer fram till att det kan vara bra så skulle det vara en terra alps termostat isåfall
Standard till vänster. Enginetech i mitten. Terra alps till höger.
Känns som engine tech kör en väldigt liten termostat och därav måste borra större hål i den för att få upp flödet och därmed få längre varmkörning.