Turbo Tråden

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
går det att förhindra på nått vänster? skulle vara skit roligt med turbo men är dålig på motorer etc å vill inte behöva skruva så mkt :(
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Alla kitten är bra beror helt på vad du vill ha skotern till. Kompressor finns ska nog skruva ihop en sån ikväll :) inget jag kan rekommendera dock.
 
J

Jona$

Satan kommer alldrig köra en skoter utan turbo igen.. å vilken respons man får av folk, man känner sig som en kändis :p å att göra vändningar på rullen är nu en baggis.. fan har tillåmed kört in en 8.

Men som med allt som trimmas kommer även underhåll och problem därav min fråga:

Har vid ett flertal gånger uppmärksammat att under extremt lekande i djupsnö med dom 300ponnysar man besitter så verkar sekundären bli så varm att den inte längre glider lätt och låser sig halvägs på sekundären och släpper bara detta efter att kalnat en stund och man kör ut den där det inte är nåt snödjup så den hoppar till.. ungefär som när man lagt på ny rem.


Några ideer.. jag är ute på att den inte glider lätt vid varm och låser.. men varför då vid kall eller ljummen.. för flera mil kan averkas i tempo, men vid extremt lekande i djupsnö handlar det om minuter.
 
J

Jona$

tvivlar, det borde åstadkomma vid kall å varm då, ska ta isär å kika sedan dra nån grad till
 
J

Jona$

Smort med grafitspray,papprat med 400:a och ställt upp 10grader, verkade göra susen.
Och en go bild varför turbn är värt allt slit.

 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Tänkte bara höra i fall ni tycker att Mcxpress typ 180hks kittet är prisvärt? eller om det går att komma ner i pris om man plockar i hop grejerna själv.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Tänkte bara höra i fall ni tycker att Mcxpress typ 180hks kittet är prisvärt? eller om det går att komma ner i pris om man plockar i hop grejerna själv.
Usa kolla där finns många som bygger turbokit till rätt priser
 

henbac

Ny medlem
20 jan 2011
4
0
1
KVISSLEBY
Åker Nytro MTX -11 m mcx 240. Är det nån som har en bra variatorbestyckning då vikterna som följer med från mcx inte är mycket att ha.
 

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Är grymt sugen på att sätta turbo på xtx´n, men tycker det är aningen för dyrt. Har kollat runt en del, men verkar inte finnas någon begagnadmarknad alls för turbokit till nytros.. Någon som sett några begagnade kit?
 

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Eftersom det är mycket arbete med monteringen/demontering säljs i regel begagnatskotrarna med kittet monterat. Möjligen kommer vi kanske i framtiden se 180 kitten på beagnatmarknaden. Detta turbokit kräver inte kompsänkning och är därför enklare att skruva lös och sälja separat.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Är grymt sugen på att sätta turbo på xtx´n, men tycker det är aningen för dyrt. Har kollat runt en del, men verkar inte finnas någon begagnadmarknad alls för turbokit till nytros.. Någon som sett några begagnade kit?
Inte är väl 357:-/per hk direkt mycket.. Det går ju alltid att jämföra med en sugtrimmning till 160-180hk på nytro, ligger i krokarna 40k och upp... Då har jag ändå räknat på 270kit och att du kostar på 50000:- på turbon innan du har allt klart.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Men det borde gå o bygga ett 180hk billigare än vad mcxpress tar eller.??
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nej nytro har jag aldrig sett ett begagnat kit till salu.
Tar frågorna här istället så slipper ja sabba xtx tråden med turbosnack!

Du kör ju nytroturbo, hur funkar det med laddningen? Jag menar alltså när ja kör och plötsligt kommer till tex. ett dike. Då lär man ju trycka fullt och vill att skotern ska svara omedelbart på gasen, de gör den ju faktiskt original. Är de så att turbon inte gör det utan kommer efter en liten fördröjning??