Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Kolla de övre boggiehjulen, på timbersled kittet gick man ner ordentligt i storlek på dessa jämte orginal! Sjukt snyggt byggtockså :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kolla de övre boggiehjulen, på timbersled kittet gick man ner ordentligt i storlek på dessa jämte orginal! Sjukt snyggt byggtockså :)
Så du använde inte originalhjulen? Skulle gissa på att dom valde att använda ett mindre hjul pga strulet med lagret i originalhjulet. Dom kör väl med 25mm axel och lagret i orognalhjulet är ju 30mm. Jag svarvade en hylsa för att fixa det.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Nej inte orginalhjulen utan några som känns som halva storleken.. Jag mailade och frågade vilka man skulle använda för en gamla version av instruktionerna sa behåll de gamla men tydligen sa en nyare version av instruktionerna att man skulle använda de hjul de skickade med... De enda de påverkar är väll hur mycket du kan slaka av mattan... Jag har sjukt tight och hade inte fått till mattan med orginalhjulen ser jag så här i efterhand..

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
OK

Ska bli spännade och se om allt passar då jag ska montera boggien. Blir mattan för tight för väl jag också byta dom hjulen. Dock är ju min tillbakaflyttning beräknad med dom 9" stora vändhjulen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Fick tillbaka axeln idag från Mr Summit som hjälpt mig att fixa till den

Axeln påplats

Dunkhållaren monterad

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
Inte för att vara den men såg ut som mycket porer i kolfiberdraperingen på den där bilden

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det ser faktiskt 1000 ggr bättre ut än vad jag åstakommit.
Det närmaste jag kom var 3M klistermärke med kolfibermönster...

Och ja. Visst är det lite porer. Men på ett sätt blir det nästan bättre än ett perfekt resultat, för det ser mer äkta ut på det sättet. ;)
Å andra sidan: Här har Chris matat bilder i två års tid-och först nu hittar ni något att klaga på.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Klart man ska klaga på något då allt ser bättre ut än det man själv får till:) snowmobile det...

T: ser som vanligt sjukt trevligt ut. Mycket imponerad av allt, som vanligt :)

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Ris och ros ,,,,, spelar ingen roll vad man gör , så får man alltid höra något negativt ( kan även gälla mig ), men det är dom alla possitiva komentarerna man gläds och och växer så mycket mer utav än dom få negativa .
Desuton lär man sig hela tiden utav det man gör och Chris har gjort ett bra jobb även om någon kan hitta små blesyrer så överglänser allt det andra det .
Det är i alla fall bra gjort med många timar och egna konstruktioner .
Som dom säger Over there ,,, Awsome

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag är medveten om att kolfibern inte är perfekt. Beror på många saker...dels har jag ingen vacumsug som gör att jag får bort alla luft...dom små porerna är luftbubblor som klarlacken inte vill söka sig in i. Sen är jag ju ingen proffs på kolfiber utan jobbar med det som amatör.

Men jag är nöjd med det och det är iaf äkta kolfber :D Och finns den nån som har lite pengar över så kan jag ju skicka iväg delarna för att proffsdraperas...som jag sagt innan så är detta bygge ett budgetbygge...så jag har inte pengar över till att skicka iväg allt till hantverkare som jobbar med sånt...utan jag gört allt jag bara kan själv hemma i garaget och då får jag nöja mig med att resultatet inte alltid är 100%

Skotern skall ju användas och inte ställas ut.

Och ni är välkomna med både positiva och negativa kommentarer...dock känns det ju konstigt om man inte annars kommenterar utan då man hittar en miss måste man kommentera.... Som Hurricane skev man växer otroligt av dom positiva kommentarerna och det är ju det som gör att jag fortsätter sätta ut bilder och visa vad jag pysslar med :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tycker du det såg bra ut?
Det jag ville ha sagt var väl att det är sjukt bra gjort av en "amatör" som aldrig jobbat med detta förut. Sen vinklade jag min kommentar ganska hårt mot er, det kanske var onödigt. Ber om ursäkt för det.

Jag tycker att Chris gör ett sinnessjukt stort och bra jobb som ens VÅGAR testa detta med kolfiberdrapering. Jag har inte sett nån annan här som gjort det, med i praktiken INGEN utrustning för jobbet. Jag är riktigt avundsjuk på hans idéer, och framför allt genomförandet av dessa idéer.

Om ni hade kommit med en kommentar angående porerna tillsammans med ett tips om hur man ska göra för att få mindre porer nästa gång man gör detta, då är det hur ok som helst, riktigt välkommet faktiskt! Men ren okunnig kritik hjälper ingen.

Chris, bra jobbat, som vanligt!

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
Ser ut som probem med silicon eller annat fett räcker att man har skit på fingrarna
Eller blåst av med tryckluft och kanske liten dålig kompressor måste vara nogran med att
Tvätta grejjerna, borde gå att våtslipa och klarlacka våtslipa klarlacka tills det fyller dom så ser det bättre ut ett riktigt skit göra men han har lagt ner mycket tid på andra grejjer förut

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det jag ville ha sagt var väl att det är sjukt bra gjort av en "amatör" som aldrig jobbat med detta förut. Sen vinklade jag min kommentar ganska hårt mot er, det kanske var onödigt. Ber om ursäkt för det.

Jag tycker att Chris gör ett sinnessjukt stort och bra jobb som ens VÅGAR testa detta med kolfiberdrapering. Jag har inte sett nån annan här som gjort det, med i praktiken INGEN utrustning för jobbet. Jag är riktigt avundsjuk på hans idéer, och framför allt genomförandet av dessa idéer.

Om ni hade kommit med en kommentar angående porerna tillsammans med ett tips om hur man ska göra för att få mindre porer nästa gång man gör detta, då är det hur ok som helst, riktigt välkommet faktiskt! Men ren okunnig kritik hjälper ingen.

Chris, bra jobbat, som vanligt!
Tackar...

Det var ju lite komiskt i det hela var att den bilden skulle visa min dunkhållare som jag troligvis är helt ensam om i världen...eftersom jag designat och fixat det den själv...sen blir det "stora" samtalsämnet porerna i kolfiber :D

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Håller verkligen dunkhållaren om den bara sitter fast på en sida? Ser ut som att det kan komma att vika sig väldigt lätt när dunken sitter på plats och hjälper till med sin vikt.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Håller verkligen dunkhållaren om den bara sitter fast på en sida? Ser ut som att det kan komma att vika sig väldigt lätt när dunken sitter på plats och hjälper till med sin vikt.

Mittdelen kommer att fästat i spadhållarens fästen (som går tvärs över tunneln) som kommer bredvid sen.