D
Haha tycker du själv att dem verkar som proffs?Det är inte du eller jag som ska fixa motorn, utan ett proffs.
Alla KAN göra en tabbe, även DEM.. Naturligtvis ska TS få en lika bra motor, att påstå att en renoverad motor inte blir lika exakt som en fabriksmonterad är inget annat än okunnigt svammel. Nu är jag som sagt inget proffs, men jag har renoverat/lagat/byggt om ett antal motorer, både mc, paddmotor och båtmotorer.Haha tycker du själv att dem verkar som proffs?
Hispig? Har du hängt med överhuvud taget eller?
Håller med flera andra, klart att TS ska ha en motor i minst lika bra skick och historik som den motor han lämnade in.
Sedan undrar jag om jag är omänsklig om jag undrar om de kan hämta skotern? Eller vill ha betalt för förlorad arb inkomst när jag måste ta ledigt från jobbet för att hinna. Pga att jag har en fjällresa inplanerad sedan länge och åker på torsdag natt. Sedan min tid är också pengar, varför skulle jag än en gång åka på min lediga lördag för att lämna en produkt de slarvat med som resulterade till haveri.
Supersuck, tur att man är medlem i skoterklubben och kan upplysa om hur det går till.
Nä, tror de vet hur grovt de klantat sig och låter frustrationen gå ut över kunden, dvs mig. Istället för att försöka hjälpa.
Nä, i soptunnan med yamahacenter i sundsvall.
Skickat från galaxy s med taptalk pro
Och kör du yamaha? Tänk efter 3-4 ggr innan du servar hos yamahacenter i sundsvall eller örnsköldsvik.
Är det jag som du tycker är lakejen? Så är inte fallet, jag bara invänder mot svamlet att en renoverad motor inte blir lika bra som en ny, görs det på rätt sätt blir den bättre.Fullständigt ansvarslös återförsäljare måste man säga. I detta fall är ju ÅF helt ensam vållande till skadan och det måste vara den mest självklara sak att dom ska åka och hämta skotern och även låna ut en skoter till fjällresan. Hade du råkat ut för samma sak med vilket bilmärke det än må vara hade det inte varit något snack om saken. Hur svårt kan det vara att be någon bekant att åka och hämta skotern om dom inte har folk själva till att åka. Det ÅF har klantat till ska inte kosta ägaren ett enda öre. Sedan att firman dessutom tycks ha lakejer här på forumet som försöker vända opinionen emot kunden här på forumet är ju ännu värre. För vem skulle annars i detta ärende försvara ÅF gentemot en annan forummedlem. Fattar inte ÅF vilken en enormt dålig publicitet man drar på sig. Har själv varit i kontakt med firman i ett båtmotorärende men kände mig helt ointresserad som kund och inte var det bättre när jag åkte till Ö-vik i samma ärende. När jag däremot har varit intressarad av nya grejor dom har kunnat tjäna pengar på då har jag varit väldigt intressant. Dom skulle lära sig lite av båttillbehörsfirman Hjertmans på våningen ovanför. Dom kan ägna en halvtimme och vänta upp och ner på hela butiken för att hitta en futtig liten skruv som kostar 50 öre bara för att hjälpa kunden. Dit kommer man gärna tillbaka.
/Mats
Min egen erfarenhet? Då det här är ett internetforum och jag kan skriva precis vad som helst utan att någon kan kontrollera sanningshalten så avstår jag från att gå in på den saken.Du invänder mot svamlet säger du. Utifrån vilken kunskap om renovering av moderna fyrtaktare gör du det?
När det gäller ett vanligt garantiärende är det nog inte självklart med låneskoter eller att ÅF hämtar skotern och så vidare men här handlar det ju om att ÅF uppenbarligen har klantat sig och förstört hans nästan nya skoter.
När det gäller renovering är det säkert så att det blir lika bra om ett proffs gör det men jag tvivlar på att det är så många ÅF som är motorrenoveringsprofffs numera. Här handlar det ju inte om en enkel tvåtaktare från 90-talet utan om en ny avancerad fyrtaktare. På grund av felets art ställs ju här dessutom oerhört stora krav på att mäta och kolla upp hela motorn för eventuella skador. Jag tvivlar på att ÅF ens har verktyg för att göra det på rätt sätt. Låt säga att något inte görs riktigt rätt och en motorskada uppstår om två år. Vem ska då stå för det och hur ska det gå att bevisa vad som orsakat det. Det är en osäkerhet som kunden som lagt ut stora pengar på en ny skoter måste leva med.
Ägaren kan ju kräva att få se ett bevis på att verkstaden/reparatören har tillverkarens aktorisation att utföra en renovering på just den här motortypen.
/Mats
Är väl det som blir lite lurigt...Mäta upp delar säger du, ska det bli bra så byter man naturligtvis alla kontaktytor.
vet inte vad du syftar på direkt, har jag begärt att de skall laga nått mer utöver eller??han är iofs bara skyldig att reparera dom skador han orsakat, inget mer.