Till viss del säkert. Men varför är Polaris nya 800 då lika tråkig som e-tec och ännu slöare än den gamla motorn. JA den har faktiskt mindre effekt också. Jämfört axys pro 163" och sks mot en pro -15.det tror jag inte, arctic och polaris lyckas ju mycket bättre, och det är garanterat skitigare motorer, men verkar ju klara kraven eftersom dom får säljas. jag tror det beror på att brp vill skryta över lägst bränsleförbrukning helt enkelt, och det är ju inte enbart skryt heller ska tilläggas
Vet inte om det stämmer men en handlare sa att avgaskraven slås ut över ett helt segment maskiner så att Arctic cat blev hjälpt av att få in Nytromotorn i sitt program då 800:an kunde vara kvar ett tag till.
Men BRP har ju redan sina 4 taktare utöver etec:arna så dom borde vara snåla med utsläpp generellt.
Som sagt bara nåt jag hörde vet inte sanningsgraden i det.
Nånn som bromsat dom eller bara din egen uppfattning? Var nämligen själv inte så imponerad då jag testade dom i våras i Saxnäs.Till viss del säkert. Men varför är Polaris nya 800 då lika tråkig som e-tec och ännu slöare än den gamla motorn. JA den har faktiskt mindre effekt också. Jämfört axys pro 163" och sks mot en pro -15.
Har inte sett nån bromsning ännu. Men effekten som är angiven i reg bevis stämmer ganska exakt med verkligheten.Nånn som bromsat dom eller bara din egen uppfattning? Var nämligen själv inte så imponerad då jag testade dom i våras i Saxnäs.
då har dom väl också börjat försöka få ner förbrukningen, men har aldrig testat den nya motorn så vet inte om den går nå snålare. eller så har dom helt enkelt misslyckatsTill viss del säkert. Men varför är Polaris nya 800 då lika tråkig som e-tec och ännu slöare än den gamla motorn. JA den har faktiskt mindre effekt också. Jämfört axys pro 163" och sks mot en pro -15.
Extra bränsle ger inte mer hk. Det är väl snarare att man snålar ur motorn på bränsle för att få mer effekt. Nya motorn har mer effekt och bygger effekt snabbare. Dock upplever somliga den nya motorn som svagare då den låter sävligare. Gigantisk ljuddämpare...Har inte sett nån bromsning ännu. Men effekten som är angiven i reg bevis stämmer ganska exakt med verkligheten.
Fantasibromsningar på 150+hk, både på brp och polaris är det fuskat med extra bränsle och/eller mer luftflöde.
Ajdå detdär ser dyrt ut!En fråga: är detta en spricka?
Mvh
jag skulle INTE ringa mulle om jag vore er! Av egen erfarenhet. Han har inte bra ryckte ibland återförsäljare heller. Varning brp ser allt du mixtrar med boxen!!Ring mulle på M-Performance han har har nog någon programvara men vore interesant att höra någon som testat?
Vore kul om du delade med dig av din erfarenhet.jag skulle INTE ringa mulle om jag vore er! Av egen erfarenhet. Han har inte bra ryckte ibland återförsäljare heller. Varning brp ser allt du mixtrar med boxen!!