Jag har läst en del omdömmen/tester om pipa till e-tec och det verkar vara omdiskuterat om det ger nåt , jag har dock aldrig testat en själv.
Mulles uppgradering verkar dock alla som testat vara nöjd med, jag tillhör själv den skaran.
Snackar vi "bang for buck" så är väl dessutom Mulles uppgradering bra mycket billigare än pipa+burk?
Detta med Mulles är intressant, en kollega till mig gjorde den uppgraderingen samt variator godis. Fick stryk av sin kompis som åkte standard box men med variator godis.
Han har själv sagt att han skulle aldrig göra om det.
Pipan sa min ÅF bara ger bättre gasvar nästan ingen effektökning dock varken provat pipa eller Mulles optimering.
Har varit jäkligt sugen på att låta Mulle optimera min box till min Freeride -14 till kommande säsong. Har läst att det ska göra rätt mycket skillnad förr, men nu när jag läste denna tråd här i slutet så verkar folk lite negativa? kostar ändå 3500:-. Det jag är ute efter är accet, tycker det är lite för segt gassvar på min maskin.
Japp, jag har kört min Freeride 146 i 100mil med Mulles mjukvara och jag är grymt nöjd.Några här inne som har riktig erfarenhet av att programera maskinen?
tack för svar Monumento
Hur stor skillnad mot original maskiner är det? Går den betydlig bättre och är gasvaret rappare?Japp, jag har kört min Freeride 146 i 100mil med Mulles mjukvara och jag är grymt nöjd.
Jag har alltid upplevt etec800 som tämligen hysterisk på fullgas, men lite tamare på mellanregistret.Hur stor skillnad mot original maskiner är det? Går den betydlig bättre och är gasvaret rappare?
det tror jag inte, arctic och polaris lyckas ju mycket bättre, och det är garanterat skitigare motorer, men verkar ju klara kraven eftersom dom får säljas. jag tror det beror på att brp vill skryta över lägst bränsleförbrukning helt enkelt, och det är ju inte enbart skryt heller ska tilläggasFörmodligen på grund av jänkarnas hårda avgaskrav.