Nytro 162" ska få sig en omgång

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gör en liten förlängare på den högergängade sidan. Då kan du använda dina befintliga kulleder och behöver bara en bit axel.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Gör en liten förlängare på den högergängade sidan. Då kan du använda dina befintliga kulleder och behöver bara en bit axel.
Jo, bara de att dom är så förbaskat krokiga:/ Och just därför vill ja helts ha stål, bockar jag original så lär dom krokna vid första smällen. De dryga är ju att de bara behöver vara en cm längre, vet ej om lederna fixar att vara så långt ut på justeringen. Skulle säkert fungera om man körde normalt (vad nu de är för skoj), nä de få bli stål tro ja:)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln

Styrstag in my hand! Kommer att kapa och fälla/svetsa in/fast dessa i den bockade delen. Kommer att bli awesome:)

Skickat från min MB525 via Tapatalk 2

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Nu kan operation avgassystem börja. Lite besviken dock, trodde det skulle ingå ett 180hk MCX-kitt när man köpte en burk. Fick tag i en begad så priset vart bra. Nypriset va int så farligt heller. Tanken är att det ska bli ett undertunnel-system av denna smäckra skapelse:)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ljuddämpare är ju med i ett 180hk kit iallafall för en månad sen.
Haha trodde att en burk skulle vara så dyr att snigelhuset skulle ingå;)

Föresten, äre någon som prövat detta tidigare, men en liknande burk? Och vet om ljudet blir outhärdligt??

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Nu blev jag lite osäker på om de blir under/i tunneln. Såg som grymt ut när jag tryckte dit den så här.

Utrymmet under dynan skulle fungera utmärkt som förvaring om jag lägger den i tunneln, problemet är att bara halva rymms. Blir tvungen att montera den så den liknar en u-båt i övervattensläge. För att inte packningen ska grillas behövs en plåt över. Skippa den ev. packningen och bara skära ut det som sticker upp men det kommer att bli nya is-maskinen 2013...

Tips mottages varmt.
P.S låter förjävligt gött och skjuter eld(mer effekt!?)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
har du hunnit provköra framvagnsmoden funkar den bra?
Nä, den är i delar just nu. Blev tvär mycke som sku göras på en gång. Kanske blir att testa allt här under jul. Lovar att lägga upp bilder och film när de blir test.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Jag har precis gjort min installation så det är bara att fråga om du undrar över något!
Tack, lär nog bli några.
Kan börja med borren, hålet för hela härligheten i chassiehalvan. Vad hade du för dosborr?

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Hålet för kompressorn borrar du med 2-1/4" dvs 57mm, hålet på andra sidan om du vill ha coold air intake ska vara 2-5/8" eller 67mm.

Ett måste är en bra borrmaskin eller gärna en proffsskruvdragare och sedan ett bra slipstift eller liknande för att snygga till hålen och metallen bakom aluminiumet.

Här är en väldig bra tråd på snowest som du ska läsa innan du installerar:
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=271114

Lycka till!

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
SERIÖST!? Måste man pröjsa för att få läsa slutet på den där??
står "free-membership to read the full tread" så skulle tro du bara behöver registrera dig. Gick in på registreringssidan också och såg då aldrig något pris på registreringen.

Hoppas jag har rätt, lycka till.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
står "free-membership to read the full tread" så skulle tro du bara behöver registrera dig. Gick in på registreringssidan också och såg då aldrig något pris på registreringen.

Hoppas jag har rätt, lycka till.
Mmm, dom luras dom rackarna. Gick givet med och tog popcornen å börja läsa, efter 2-3 sidor kom texten "you have nått the maximum time av freemedlemskap av snål-läsning. Pleasesnälla get premium-membership to läsaklart".
Slängde popcornen och gick i säng:(