NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det ser ut som att dekalkittet dyker upp i morgon då blir det att göra ett ryck, det är det som håller tillbaks just nu. När det är på plats kan jag montera fotsteg, fotholkar, sidobukplasten, sidokåpor, lyftbåge, stänklapp, variatorskydd och sen lägga prio på luftburk, tankplast och dyna och lite annat smått o gott.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Dags för tunneldekaler.

Började med den synliga delen av tunneltaket, körde den med "våtmetoden" men det var ett h-vete att få ut vattnet vid nitarna.

Och sedan sidorna, dom körde jag "torra" men fick ändå inte till det riktigt 100 procentigt runt nitarna, men det får duga.

Sen kunde jag montera fotsteg, fotholkar, stänklapp och bakbåge.

Tankdekaler, dessa körde jag med "våt" montering och det gick klockrent (saknar den bakre övre tankdekalen, den kommer senare då det blev en miss med min mall).

Översikt.

turbon vill ha 98 oktan, så en dekal på tanklocket.

"Limited edition", det finns ju inte så många likadana skotrar trots allt.

Känns riktigt bra när man står i körställning, betydligt smalare än med REV tanken.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
snyggt! ett sjukt jobb du lagt ner. Måste va gött att börja se den bli färdig :)
tackar !
Jo det känns bra det är ju en hel del som är ändrat sen förra säsongen. Ny tunnel, tank, matta, drivhjul, smalare framvagn, moddat gasblocket, styre med fungerande handtagsvärmare, risers, bakljus, stänklapp, lyftbåge, framlampa, turbo, förstärkt boggie. Och det är en del kvar än.
nu när tunneln är klar kan jag måtta den bakre boggieaxeln och tillverka den och sen ska jag förstärka och lacka fämre boggiearmen sen kan jag montera boggien.
sen blir det att bygga luftburk och fixa tankkåpan samt montera strömbrytare, tändningslås och dödmansgreppet, kåpa över bromsoket, skaffa 43 graders helix, montera batterihållare och batteri, dyna och säkert lite mer som jag inte kommer på just nu.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Ser jäkligt bra ut hördu! Mycket mer harmoni i linjerna nu. Ska bli mycket intressant att se hur mycket bättre den blivit med alla förbättringar.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Ser jäkligt bra ut hördu! Mycket mer harmoni i linjerna nu. Ska bli mycket intressant att se hur mycket bättre den blivit med alla förbättringar.
Tackar !
Det blir helt klart intressant att prova den nu.
Hoppas få möjlighet att göra lite jämförelser mot andra maskiner denna säsong, det skulle vara kul att jämföra mot en Pro/Assault, Nytro Mtx och även Viper Mtx.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Tackar !
Hoppas få möjlighet att göra lite jämförelser mot andra maskiner denna säsong, det skulle vara kul att jämföra mot en Pro/Assault, Nytro Mtx och även Viper Mtx.
Vilken insats du gör, makalöst!

Ta och pallra dig upp till Arvidsjaur sista helgen i januari på NTC's event, vore skitkul att få se maskinen, tycker jag, och då finns det garanterat möjligheter till jämförelser i alla riktningar.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Vilken insats du gör, makalöst!

Ta och pallra dig upp till Arvidsjaur sista helgen i januari på NTC's event, vore skitkul att få se maskinen, tycker jag, och då finns det garanterat möjligheter till jämförelser i alla riktningar.
Tack ska du ha !

Jag har faktiskt sneglat på NTC:s event det vore riktigt skoj.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Grymt jobbat!!
tack !

Fyndade en liten spade på Clas ohlsson.

samt vagnsbultar till spåren i kylaren, blir att göra ett rack för en dunk senare.

Pressade ur bussningarna ur dropbracketsen från pro chassiet, jag ska fälla in dom i mina nya dropbrackets.

Började sen att modda tankkåpan.

Det blir inte mycket kvar av tankkåpan från Lynxen, jag får se om jag får ihop nånting vettigt av detta.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Tackar !
Min kommer nog nästa vecka, ingen viper dock men kanske duger som referens ändå 😉
Beställde även andningshjälpen igår, dagen till ära! Skämmigt att erkänna man köper färdigt i den här tråden 😁
Vi drar ihop ett gäng å testar vid tillfälle!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Min kommer nog nästa vecka, ingen viper dock men kanske duger som referens ändå 😉
Beställde även andningshjälpen igår, dagen till ära! Skämmigt att erkänna man köper färdigt i den här tråden 😁
Vi drar ihop ett gäng å testar vid tillfälle!
Jag kan inte tänka mig en bättre födelsdagspresent än att beställa ett turbokit !
Kul att nymaskinen är på gång, jag tror den kan duga som referens :blink1:.
Det blir intressant att se hur mycket tidigare katterna levereras mot Viprarna.
Att köpa färdigt är ju inte dumt, montera och gasa... Jag är ju tillbaks på ruta ett känns det som, Jag hade precis börjat känna mig trygg med maskinens funktion och nu blir det att börja med några nervösa första turer med brandsläckare i ryggsäcken igen.:bigsmile: