En början på nedre pyramidfästena, eftersom det är en kylare längs hela tunnelkanten går det inte att bara bulta dit Lynxfästet (som jag har) så jag skaffade en vinkelprofil modell större (100x50mm) som ska nitas på insidan och sedan gå ner över tunnelkanten och där skruvas genom plåten och framkant på dropbracket:en, förmodligen överkurs men det känns rätt.
Jag ska fräsa ett spår i profilen så den kommer ända mot plåten sen blir det göra ett fäste för dyna och stag.
Lyckades mixtra till så Lynx REX pyramiden bultas i REV fästet, staget ligger med kanten emot fästet så krafterna inte bara går igenom skruvarna.
Måttade och grejade lite med droppbracketsen (ett djäkla ord) fick borra ett hål där en befintlig nit sitter samt göra en radie på kanten som ligger upptill, gick bra att köra med överhandsfräs och frässtål för trä.
Nu ska fräsa ner en kant upptill längs hela plåten så den ligger jämns med tunnelsidan då kylarens plåt bygger innåt upptill.
Borrade även hål för några extra fästpunkter på lyftbågen men Biltemas mutternitstång gav upp efter två nitar.....
Tömde olja ur motor och oljebehållare inför oljebytet och f-n vad oljefiltret satt hårt, jag har en oljefilter avdragare med tre armar men den slirade bara provade nästa variant med en rem som lindas runt och den gick av !? det slutade med att jag fick mosa ihop filtret lite så min största polygrip gick på och efter att ha tagit i så jag fick skitsmak i munnen så lossnade den (Det är förövrigt det korrekta förfarande för att uppnå rätt moment när man drar åt bultar på en HD
)