Märkes***eritråden...

Nytro180

Medlem
1 nov 2013
38
0
6
Östersund
Mmm, right...
Det finns en anledning till att det inte finns några Yamahaer med i filmerna som innehåller teknisk
körning...

Man har mycket roligare med en 230/150hk skoter i brant skogsterräng och på skrå än med en 290kg/300hk klump...
Finns flera exempel på det, bla kompisen som snabbt bytte bort sin X-ride 270 mot en Pro 800 när han fick testa en modern lössnöskoter i rätt förhållanden. X-riden hade gått 30 mil...
Prova att använda sökfunktionen på youtube :) http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
du kan ju inte jämföra torrvikt mot körklar, 284kg in running order! 189 kg lim plus bensin, olja och glykol.
In running order.. Yamaha satte sina kloka huvuden ihop för att få ner kilona på sin betonggris. Resultatet? 25 liters tank...
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Jag måste försvara Yamaha ägarna. Om man köper en ny skoter är ju livet på topp. Fan vad bra den går tänker alla utom Yamaha ägarna. Å vad surt den går :-( återförsäljaren sa ju att den skulle gå som en 800 pga vridet i fyrtacktarn. Jaja får köpa turbo så kanske den inte känns så framtung. Nu tycker han har världens häftigaste maskin men med den starka turbo motorn så är ju mattan rätt kass så jag byter nog den med så blir det bra sen. Men faan vad det går åker ju på rullen jämt men det är klart när jag släpper gasen så dyker jag rätt ner skulle kanske haft en sådan där framvagn som gör skotern körduglig. Vid nästa tur är Yamaha ägaren riktigt nöjd men vilken snö det blir på fotstegen om man kanske skulle haft några andra fotsteg ändå. Sen är det liksom för sent. Hatkärleken är som störst så det är bara handla alla nödvändiga delar som fins för å kunna vara ute med sina tvåtakts kompisar.
Jag skulle då säga att min skoter var bäst om jag bytt allt å kostat på den 250000kr.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hade inte Nytro vart så tunga , hade jag nog åkt Nytro nu, Okej man bär ju inte omkring på skotern, men när man är flera mil ifrån Tätbygden till närmsta som har Hjärtslag, Renarna, älgarna och Björnarna räknas inte, Så är det inte så kul om man sätter sig rejält,


Polaris, skulle jag aldrig ens ha frivilligt på Släpet, Yamaha och BRP är ju lite mer ekonomsika,

Polaris är ju som alla andra saker från U.S.A (motorfordon)
Låg kvallite, på drivlina och Finnishen på plasten och detaljarbete, och uråldriga
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Prova att använda sökfunktionen på youtube :) http://www.youtube.com/watch?v=J0r_O63AIgg
Har nu tittat igenom klippet.
Läs vad jag skriver, strök till och med under det viktigaste ordet för att ingen skulle kunna missuppfatta.
Hittar fortfarande ingen Nytro där det är riktigt teknisk åkning.
I filmen klättrar dom rakt upp några gånger och gör några pudersvängar utför...
Tycker du det är avancerad teknisk åkning?
Grattis, då har du en kanonmaskin för ändamålet...
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Som fd Nytro åkare som skådat ljuset, så skulle jag säga att klippet visar precis hur det är. Ett proffs på en pro och det blir sjuka grejer oc ett proffs på nytron så blir det lite pudersvängar uför och nått hopp bara.
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Kanske inte direkt är nån smutskastning.. men Terje's allservice i polcirkeln/vuohga slutade repa arctic några år sen pga att de vart för mycke jobb ;)
Ok, dom har alltså fullt upp redan med BRP.
Intressant med företagare som klagar på för mycket jobb... Men han kanske är norrman, med tanke på namnet - det förklarar ju en del :)
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Haha, flera meter gata mellan träden. Det där var väl inte någon teknisk körning?

Sen kika vid både 0.50 och 1:06-1.07 han var ju fasen in i några av träden där.
Hahaha sopa, eller förlåt C.Brown du körde yamaha så fullt förklarligt.

Här har du exempel på trädkörning (fast inte någon särskilt "teknisk" körning ändå):
[video=youtube;5V4wsOgaWlw]http://www.youtube.com/watch?v=5V4wsOgaWlw[/video]
Tänkte bara visa den mest tekniska åkaren som kör yamma, går inte att jämföra med Crister Brant :)

Jag måste försvara Yamaha ägarna. Om man köper en ny skoter är ju livet på topp. Fan vad bra den går tänker alla utom Yamaha ägarna. Å vad surt den går :-( återförsäljaren sa ju att den skulle gå som en 800 pga vridet i fyrtacktarn. Jaja får köpa turbo så kanske den inte känns så framtung. Nu tycker han har världens häftigaste maskin men med den starka turbo motorn så är ju mattan rätt kass så jag byter nog den med så blir det bra sen. Men faan vad det går åker ju på rullen jämt men det är klart när jag släpper gasen så dyker jag rätt ner skulle kanske haft en sådan där framvagn som gör skotern körduglig. Vid nästa tur är Yamaha ägaren riktigt nöjd men vilken snö det blir på fotstegen om man kanske skulle haft några andra fotsteg ändå. Sen är det liksom för sent. Hatkärleken är som störst så det är bara handla alla nödvändiga delar som fins för å kunna vara ute med sina tvåtakts kompisar.
Jag skulle då säga att min skoter var bäst om jag bytt allt å kostat på den 250000kr.
Klockrent :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Hade jag råda att byta skoter varje år hade jag oxå kört nå annat än Yamaha =). Polaris är mkt trevliga att köra men så jävla synd att dem är ett jäkla rackelbygge. Men nu när Yamaha bygger ihop med arctic så är det väl kört där med så då kanske man kan köra vad som helst snart.

Samtidigt har jag inget emot att åka rakt upp för ett fjäll. Eller välja ett spår där träden står glesare, vad är nöjet att glida runt bland granriset även fast man kör en polaris? Ser inte nöjet tyvärr=)