Märkes***eritråden...

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
De flesta hinner ju byta kolvar kring 200-250 mil innan det är Försent. Men många haverier pga kolvkjolar finns det.
Sen måste jag ha en sjuk tur med mina skidoos då det enda haveriet jag haft är en trasig ljusomkopplare. Och på tre maskiner har det gått lika många remmar. Och summiten jag har nu kan jag tukta så variatorerna nästan brinner upp men remmen den verkar odödlig. Haft skotern i två säsonger och remmen satt på när jag köpte den.
Klart en polaris går sönder emellan åt motorn går ju inte lika tamt som en Rotax så ;) Och sen när jag körde BRP var det inte ett skit som funkade... Det var iof en 440 men man spenderade dubbelt så lång tid i garaget än ute i snön....
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
det var ju såklart det lättaste, att köpa upp en motortillverkare för att dom inte dög till nå själv
Nja, de köpte Rotax redan 1970 så man kan väl inte direkt säga att det INTE är en egen motor. Och Bombardier köpte Rotax av Fichtel&Sachs som inte gick så där superlysande vid den tiden, du vet samma skrammelSachs som sitter på Crescent Compakt och i gamla Arctic Cat och Ockelbo....

Däremot så var det tvärs om med Suzuki, de köpte upp och räddade ett skotermärke för att de inte kunde göra skotrar själva. Nu blev det inte så bra efter det heller, så nu har de sålt tillbaka aktierna igen efter att de fått Arctic Cat på ekonomiska fötter igen... Vi får se hur länge det går den här gången
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Är du smart eller...? Rotax är ju ägt av BRP, och har varit så i evigheter.
Köper du en Ski-Doo så köper du en BRP, byggd med BRP-produkter, samma med Lynx, Sea-Doo, Evinrude, Johnson och Can-Am....
Däremot så tjänar BRP extraslantar på att sälja t.ex rotaxmotorer till BMW m.fl.

Ska man häckla och skriva spydiga kommentarer så måste man vara påläst, annars blir man strax häcklad själv :madgrin:
Naturligtvis vet jag att rotax tillhör brp.

Men Suzuki ägde ju viss procent av arctic medan de levererade motorer...

Enligt tidigare inlägg var det inte ok att kasta motorer/delar mellan företag som drivs av samma ledning...
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Trodde Polaris hade fått till ett bra lössnö chassie, men när en kompis körde fast med sin -15 swb assault 600 i spåren från en gammal mxz 380f med 32mm ripsaw matta så börjar man ju undra...
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Trodde Polaris hade fått till ett bra lössnö chassie, men när en kompis körde fast med sin -15 swb assault 600 i spåren från en gammal mxz 380f med 32mm ripsaw matta så börjar man ju undra...
Då måste jag ju få ställa frågan... Hur bra är din polare på att köra egentligen?
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Mja, han lär väl inte ha så mycket hum om skotrar och skoterkörning......

Han trodde han köpte en skoter, men det bidde bara en Polaris. :cool:
Han kanske inte ville köra fast på gårdsplanen därför han köpte en polaris ;) Roligare att ta sig längre än bara en halv meter från garaget!
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Då måste jag ju få ställa frågan... Hur bra är din polare på att köra egentligen?
Inte så vidare jätteduktig, men med tanke på att den andre kompisen med 380'n är enarmad lär det ju vara fullt tillräckligt. ;)
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Inlägg från idag klippt från en annan del av formet.
"Känner mig rätt säker på att det får bli en summit men tyvärr verkar det inte så enkelt att få Polarisen såld."
Att skaffa en Polaris verkar ju vara som att skjuta sig själv i foten. :rolleyes:
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Inlägg från idag klippt från en annan del av formet.
Att skaffa en Polaris verkar ju vara som att skjuta sig själv i foten. :rolleyes:
Jag har haft en skoter av varje märke och det beror alltid på pris och skick när man ska sälja skotern. Du ska se att det är inte lättare att sälja en BRP om man har fel pris.
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Måste bara fråga ni som kör yamaha. Har ni provat att lyfta i en rmk/summit nångång? Samt vicka från sida till sida?
Om ni har gjort det, varför byter ni inte?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Måste bara fråga ni som kör yamaha. Har ni provat att lyfta i en rmk/summit nångång? Samt vicka från sida till sida?
Om ni har gjort det, varför byter ni inte?
....borde ju räcka å vara utanför den preppade leden en sväng med yamahan...iofs blir det ju jobbigt å börja slita i den efter några meter:)
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Pojkar pojkar, att ni inte klarar av en Yamaha beror på för lite gröt och sillmjölk i armarna som följd.

Men var inte ledsna, även jag hade färgglada och ihoplimmade leksaker när jag var liten! :)
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Yamahaägare är lite som PK-eliten när det kommer till en del politiska frågor. Man vet innerst inne att man tänker fel men har målat in sig så långt i hörnet att man inte kan ångra sitt beslut...Det skulle ju få en att se ännu dummare ut.