Kvalité Tobe kläder

Jätten_Jorm

Medlem
22 okt 2012
8
0
1
Ön
Jag har alltid åkt ToBe men kommer att köra med HMK i 2014/15! Har använt deras handskar och skor i några år och inget jag provat har varit i närheten av kvalitè. Hoppas bara att deras kläder levererar samma kvalitet då är jag Mer än NÖJD!
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tror det blir att prova Hmk nästa år för min del oxå. Lite nyfiken på deras onepiece.
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Inne på mitt andra par HMK byxor, första hade jag sju stycken sömmar som hade gått upp + en stor sömm vid vänster knä gick upp! Lyckades byta dom och fick ett par nya, åkte en vända och samma sömm vid vänster knä har gått upp..

Annars är det lätt dom bästa kläderna jag haft
 

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
Köpte mig en tobe overall o är visserligen nöjd med den förutom att man blir blöt ibland och att dem är tung... En kompis till mig kör i en hellyhansen survival suit som är heltejpad, alltås inga sömmar, hur lätt som helst och du blir faranterat inte blöt i den! Tyvärr är dom väldigt svår o få tag i! Men slitstark, lätt o torr!
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Annars är det väl bara att knalla in på deras butik på Drottninggatan i Sthlm och köpa dig en. Men du, inga sömmar alls?
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Köpte mig en tobe overall o är visserligen nöjd med den förutom att man blir blöt ibland och att dem är tung... En kompis till mig kör i en hellyhansen survival suit som är heltejpad, alltås inga sömmar, hur lätt som helst och du blir faranterat inte blöt i den! Tyvärr är dom väldigt svår o få tag i! Men slitstark, lätt o torr!
Svår att få tag i... Finns ju internet om man inte ids leta fysisk butik.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ge mig en internetbutik att handla ifrån så köper ja direkt! Nej helt tejpad=inga sömmar
Det är sömmar som ett vanligt plagg men dom är tejpad på insidan för att vara tät.

Edit: Iaf på Tobe kläderna, men såg att du pratade om HellyHansen och dom vet jag inget om
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Någon som vet när man kan börja handla av 2014 kollektionen?
Undrar samma !
Och om dom nu har kass kvalité som många skriver, svårt att veta i år med förändringarna som gjorts !
Men finns de någon overall av annat märke som har 20000mm vattenpelare i samma prisklass, som sagt Sweet kostar ju 10000spänn vilket är lite väl dyrt !
Synd att jethwear bara hade 10000mm för dom var betydligt snyggare !
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
både Hmk och jetwear kommer ju med overaller. Dock vet jag inte nån vattenpelare på dom.
Men kläder som är hela borde ju stå emot vatten tycker man ju...
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Öh uhm... Ingen som kör med Scott? Det är väll dagens Reima kläder. Har inte ett märke på mina Scott kläder än.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
både Hmk och jetwear kommer ju med overaller. Dock vet jag inte nån vattenpelare på dom.
Men kläder som är hela borde ju stå emot vatten tycker man ju...
jethwear har 10000mm vilket jag kört på tidigare kläder och funkar inte tillräckligt tycker jag, hade varit intressant att veta vattenpelare på HMK som du skrev, hittar ingen uppgift på de !
 

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
Snackade med NTC som har fxrshoppen.se i våras. FXR kommer med en overall som kommer att ligga på 20000mm men det verkar inte finnas någon info ute på nätet än.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Sorry för offtopic.
Haglöfs har släppt två overaller till i år som ligger ute på hemsidan nu. Tråkiga färger dock.
Norröna har även de nya skumma färgsättningar på sin one-piece.
Både Norröna o Haglöfs är som sagt bäst i världen när det kommer till freeride kläder.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Såg Tobes nya suits och dom ser ju riktigt bra ut. Äntligen en svart! En av dom heter Kevlar och är dyrare än de andra. Någon som har koll på den. Är det kevlarförstärkningar på den?