Att sverige går med i NATO är inte heller "billigt" det finns krav för medlemskap att ett land skall avsätta minst 2% av BNP till försvaret,vilket innebär att vi ska dubbla försvarsanslagen till ca80 miljarder. Men jag är ändå för ett medlemskap...
Det skulle kosta ca en halv miljard att gå med i NATO.Att sverige går med i NATO är inte heller "billigt" det finns krav för medlemskap att ett land skall avsätta minst 2% av BNP till försvaret,vilket innebär att vi ska dubbla försvarsanslagen till ca80 miljarder. Men jag är ändå för ett medlemskap...
Det är nog lika sant som det låter trist?...
För en privatperson finns det bara en evig sanning som var lika sann under förra regeringen som under nuvarande och som kommer fortsätta vara sann under nästa regering oavsett under vilket namn det blir: Var ärlig, betala dina skulder, spara det du kan och glöm inte att krama dina barn och kyssa din fru.
Ja det blir gött, men vafasen, vi har varandra och rätt mycket skog här uppe, vi kan ju tälta och sitta bredvid lägerelden på kvällarna och ljuga om svunna tider. Blir fantastiskt.Jag tror att vi kommer sakna alliansen då MP sätter igång med "grön skatteväxling 2.0" fy faen...
Nja är det verkligen så trist.Det är nog lika sant som det låter trist?