Polaris 2012

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Skönt att polaris har fixat fotstegsförstärkare som dom har godkänt :) blev så jag beställde ett par i veckan!
Menar du deras original eller några andra förstärkningar?

På Assault RMK -12 sitter deras original färdig monterade vid leverans i år!
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Vad sa din ÅF om det? Får du någon kompensation när du trodde att det var en helt annan grafik som du beställt?
När jag pratade med dem i telefonen för två veckor sedan så sa dom att dom självklart skulle ordna rätt grafik till skotern om det visade sig att den levererades med en annan än som annonserats. Har inte pratat med dem sedan dess.
Så jag är inte orolig. :)
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Menar du deras original eller några andra förstärkningar?

På Assault RMK -12 sitter deras original färdig monterade vid leverans i år!
deras egna från tillbehörskatalogen. det är väl dom som sitter på assaulten?
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Har någon hört nått mer ang tidigare leverans på SB assaulten? Har inte haft tid att åka in och fråga själv!
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Alltså extra boggiehjul kitet följer med lika så isrivarna och nu säger ni att fotstegsförstärkarna oxå sitter där? Ja ha då är det tre saker att stryka från tillbehörs listan då och plötsligt täcker snocheken det jag tänkte ha:)

Ps. Kan nån som hämtat ut sin berätta exakt vad som sitter på alltså inte sånt man har beställt extra!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Pratade med min handlare igår, får nog hämta min PRO RMK 155" i slutet av nästa vecka!! :) :) :) Oj så jag längtar!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Är det en idiotförklaring att kika på en 163" istället för 155"? Blir den bara onödigt klumpig och svårare att "få upp"?
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Snackade med åf idag, han sa att swb:n skulle komma i början av december, så det är ett tag kvar :(
Jag var in och hörde med min ÅF idag och han sa att SWB Assaulten skulle komma in till sverige Vecka 41. Så Oktober kunde ja hämta ut den typ! Men vill ju spara på garantin :D men känns skönt att den inte kommer i dec och ev. blir försenad nån vecka så man missar nysnön :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
947
113
Stora Blåsjön
Vad spelar det för roll om garantin börjar ticka från och med nu, blir ju ingen skillnad.
Jag hämtar min maskin nu på lördag :)
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Jag var in och hörde med min ÅF idag och han sa att SWB Assaulten skulle komma in till sverige Vecka 41. Så Oktober kunde ja hämta ut den typ! Men vill ju spara på garantin :D men känns skönt att den inte kommer i dec och ev. blir försenad nån vecka så man missar nysnön :)
oj missade att skriva att jag menade pro r:en ;)
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Ne precis. det blir ingen skillnad om du har garantin till oktober 2013 eller december 2013 . du får dina 2 år iallafall. huvudsaken är att du har garantin under vintern allså skoter säsongen under dessa 2 år.
då kvittar det när du tar ut den.
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Ne precis. det blir ingen skillnad om du har garantin till oktober 2013 eller december 2013 . du får dina 2 år iallafall. huvudsaken är att du har garantin under vintern allså skoter säsongen under dessa 2 år.
då kvittar det när du tar ut den.

Låter vettigt när du säger det!
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nä det beror på hur mycket puder du kör!! Mycket snö och uteslutande puder körning = 163"
Mindre extreme körning = 155"

Finns väl inget rätt eller fel, det är högst personligt vill jag påstå!