Polaris 2012

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Vad spelar det för roll om garantin börjar ticka från och med nu, blir ju ingen skillnad.
Jag hämtar min maskin nu på lördag :)
Själv resonerar jag som så,
Där jag bor kan man inte köra före December. Jag har ingen användning av den före det. Om jag hämtar ut den den 1a December så har jag garanti kvar i November 2013, alltså den bästa månaden för att sälja, och om det då finns kvar en månads garanti på den så kommer det att hjälpa mig när jag ska göra mig av med eländet, folk köper hellre en maskin som har kvar en månads garanti än en där garantin precis gått ut. Därför väntar iaf jag till 1 December.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Ja fast vill man fixa den innan vintern så vill man ha den tidigt, jag tyckte de va skönt att kunna byta matta o kåpor + dekaler innan vintern i fjol.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Hmm, får du vänta så länge med att ta ut den? jag menar din ÅF vill nog inte ligga ute med pengar längre än nödvändigt sedan har jag för mig att det står med finstilt i kontraktet att skotern skall hämtas ut så snart den är leveransklar!?

Kan ha fel här men?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Beror nog helt på vad det står i köpekontraktet.
nu vet inte jag hur det är för er men jag har då inte skrivit på ett enda papper. allt det skulle fixas när jag hämtade den. så vad som står i köpekontraktet är helt ointressant, iaf för min del.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Sitter och tittar på -12 800 RMK Assault och 800 PRO RMK 155" och funderar på vilken skoter som skulle passa mig och min åkning bäst.

Jag åker mycket puder och tycker det är det bästa som finns, men det blir även en del led då jag bor i värmland och vi oftast inte har ordentligt med puder hela säsongen. Det brukar bli ett par resor till nordligare breddgrader för att få åka i riktigt med puder. Det kan även hända att jag åker ut på ngn korvgrillningstur och skjutsar frugan.

Någon som har något förslag/tips på vilken av dessa skotrar jag ska köpa?
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Sitter och tittar på -12 800 RMK Assault och 800 PRO RMK 155" och funderar på vilken skoter som skulle passa mig och min åkning bäst.

Jag åker mycket puder och tycker det är det bästa som finns, men det blir även en del led då jag bor i värmland och vi oftast inte har ordentligt med puder hela säsongen. Det brukar bli ett par resor till nordligare breddgrader för att få åka i riktigt med puder. Det kan även hända att jag åker ut på ngn korvgrillningstur och skjutsar frugan.

Någon som har något förslag/tips på vilken av dessa skotrar jag ska köpa?

Jag har samma typ av körning som du har och efter att jag testat assaulten i halvhårt före så valde jag den. Mattan gör så att det känns som att man har 40hk mer än Pro RMKn. Assaulten går helt klart sämre i löst puder, men tillräckligt bra för mig då jag inte är någon proffsåkare direkt. :wacko:

Jag gillade även att det går så fort att justera om stötdämparna på Assaulten om man ska skjutsa t.ex Dra på fyra klick på boggiedämparen så går den som en gud.
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Jag har samma typ av körning som du har och efter att jag testat assaulten i halvhårt före så valde jag den. Mattan gör så att det känns som att man har 40hk mer än Pro RMKn. Assaulten går helt klart sämre i löst puder, men tillräckligt bra för mig då jag inte är någon proffsåkare direkt. :wacko:

Jag gillade även att det går så fort att justera om stötdämparna på Assaulten om man ska skjutsa t.ex Dra på fyra klick på boggiedämparen så går den som en gud.
Ok! Är PRO RMK'n i sin tur mycket sämre på led än Assaulten? Hur är dämparna på PRO RMK? Jag har provkört Assaulten ett par gånger på led men aldrig i puder. På leden va den helt underbar om man ställde upp ett par klick.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Ok! Är PRO RMK'n i sin tur mycket sämre på led än Assaulten? Hur är dämparna på PRO RMK? Jag har provkört Assaulten ett par gånger på led men aldrig i puder. På leden va den helt underbar om man ställde upp ett par klick.
Jag valde Assaulten i stället för Pro:n, jag kör mycket puder jan till mitten på mars, sedan är det nästan 2 månader fjällkörning och led!
Assaulten är betydligt bättre hela våren, för att klara av den fantastisk roliga puderkörningen så tog jag ut en Pro matta (5.1) på min snowcheck:)

Nu byter jag bara matta i mitten av mars och vips har jag en optimal freeride maskin för fjällen
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har ett par slp pp skidor som jag tänke testa på assaulten men fästena är ju från yamaha på dem men det kanske funkar med lite brickor osv,nån som vet?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har ett par slp pp skidor som jag tänke testa på assaulten men fästena är ju från yamaha på dem men det kanske funkar med lite brickor osv,nån som vet?
Inget svar på din fråga, men jag utgår från att det sitter samma skidor på Assaulten som det gör på Pro Rmk:n, och där är faktiskt Slp:n sämre på allt utom ledkörning med hårt underlag och ~1 dm nysnö ovanpå.
Originalskidan är faktiskt sensationellt bra, men givetvis-har du skidorna liggande så prova själv-det skulle jag också gjort! ;-)

(Annars kanske jag är spekulant på Slp skidorna till min Nytro, prova först och hör av dig sen! =)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jo har förstått att original skidorna ska vara bra men som sagt har en par pp liggandes så man vill ju prova:)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Skulle få en PRO för 128´ + alla förorder-fördelar :)bigsmile: ) när jag hörde runt.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Jo dom är svåra att förhandla med faktiskt,men efter att ha ringt runt till flera så kom det fram att dom hade en tyst överenskommelse att hålla upp priserna men att som en åf sa "vissa inte riktigt håller sig till riktlinjerna med prutning". :)
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Jag fick ge 132k för Assault RMK inkl. fri försäkring och en jacka. Men utan snowcheck.
Bra eller dåligt vette fan, jag provade alla handlare i närområdet, men dom flesta backade inte en krona, så helt klart finns det en överenskommelse.

Hur fan ser jackan ut föresten? Någon som har en bild på den?