Polaris 2012

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
Köpte du på Kalix maskiner i Luleå?
550 är ju inte så farligt, halva priset av vad jag fick :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Köpte du på Kalix maskiner i Luleå?
550 är ju inte så farligt, halva priset av vad jag fick :)
Kommer inte ihåg exakta priset men mellan 550 och 600 var det iaf. Jo de var av Kalix Maskiner, han visste dock inte vars han tagit hem den ifrån haha och hade bara en kvar. Men nog borde dom kunna fixa hem några till om du frågar :)
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Ni kan beställa den hos vilken Polaris åf som helst. Finns som orginaltillbehör. Artikelnr: 4010849, pris: 697:- inkl moms (ev + montering).
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Härligt med bra åf!
Jag har idag varit på Bil-Laget i Piteå där jag köpt skotern, dom var mycket mer tillmötesgående än jag väntat och skotern ska in och kollas upp imorgon.

En ny rem skulle jag heller inte behöva köpa.

Bra! :)
Det sket sig iom att det enligt dom inte är något fel på skotern.

Fick remmen för halva priset vilket är knappt godkänt enligt mig.


Kolla den här tråden alla ni med 12:eek:r!
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?53628-Fransning-Varmg%E5ng-av-rem-Pro-Rmk-800-2012
 

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
Hur testar man gasbrytaren? Fanns nån bild i instruktions boken hur man skulle göra.
Har testat bryta åt alla olika håll men inte händer de nått :)

Är nog för dum för detta.

Mvh
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
946
113
Stora Blåsjön
Om du kollar på axeln som går igenom gasantaget, så ser du att det är ett glapp på några millimeter när du trycker lite lätt på gasen.
Om du däremot håller kvar axeln men handen i det läge där den är när du inte trycker på gasen, och prova nu att trycka med tummen normalt med gasen samtidigt som du håller kvar axeln.
Då bör du märka om skiten funkar eller ej, motorn måste vara igång.
 

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
3 remmar på 140mil säger väl en del... :) det finns spec på hur remmen ska vara spännd i instruktionsboken, kör efter den rekomenationen till att börja med.
Oljelampan brukar tändas ibland vid hopp mm, försvinner dock när man stänger av och på motorn igen.
11orna var också lite kännslig på olje sensorn.
Vad menar du?
Remmen ska vara spänd så att mattan precis drar lite grann om man lyfter upp bakänden av skotern, det innebär även att den gnäller lite lite grann på tomgång men givetvis ska den inte stå och gnissla så att det skriker om skotern..

Har man remmen slakare än så så tappar iaf min varv och bränner mer rem iom att den startar på "högre växel".
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Är det nån som fått ut de nya tändstiften (de med en konstig beteckning) till -12:ans 800:a? Eller håller Polaris fortfarande på och konstruera raketen som skall flyga till månen och hämta dem från lagret?
 

DahAntee

Välkänd medlem
28 feb 2005
133
0
16
Norr och Västerbotten
Helt ny beteckning till i år. Noterade även att min återförsäljare inte hade koll på det. Har varit restade hos Polaris sedan oktober. Årets beteckning: GR9AEG, Fjolårets beteckning BPR9ES. Ingen aning vad den faktiska skillnaden är mellan det två.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Dom nya stiften har kopparkärna för att bättre motstå nedsurning, framförallt under inkörningsperioden. Då inkörningen är färdig kan man byta till "förra årets" stift eller iridiumstiften.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Från det ena till det andra, kanske fel ställe att ställa denna fråga, men vilka uppdateringar ska göras på 2011 pro rmk, ska in med min på service snart så kan ju vara bra att veta. Hörde något tidigare om att man skulle få fotstegsförstärkare, stämmer det?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Fotstegsförstärkarna är upp till din handlare om han vill tillhandahålla kostnadsfritt eller om du får köpa dem. Har du däremot sprickbildning i dina fotsteg är det ett reklamationsärende.

Det enda servicemeddelandet som finns i nuläget är att en oljeslang skall stripeas fast, men det har din åf garanterat koll på.
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Har slängt på en SLP slutburk på min pro rmk 600. Rmk assault 800'an har slp pipa o burk + power commander. Riktigt tungt före o massor med (blöt) snö. Ingen av maskinerna låter speciellt mycket. Hade väl kanske förväntat mig lite mera ljud när man öppnar upp fullt. 600'an går riktigt bra och känns absolut rätt för mig.
[video=youtube;URHku2YrQFM]http://www.youtube.com/watch?v=URHku2YrQFM[/video]
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
En fråga angående något helt annat.
Är det någon som har koll på vad helixen på sekundären sitter med för skruvar ?
ska byta sekundär fjäder nämligen.
Torx har jag hört men vilken storlek ?
är skruvarna i tum eller i millimeter ?

tack på förhand ?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
En fråga angående något helt annat.
Är det någon som har koll på vad helixen på sekundären sitter med för skruvar ?
ska byta sekundär fjäder nämligen.
Torx har jag hört men vilken storlek ?
är skruvarna i tum eller i millimeter ?

tack på förhand ?
Det är t25 eller t30. Fan, skruvade ju upp dessa på min maskin senast i förrgår.. Minnet är bra men kort. Men det är mm i alla fall. Satt inte så speciellt hårt heller så det var inga problem.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Det är t25 eller t30. Fan, skruvade ju upp dessa på min maskin senast i förrgår.. Minnet är bra men kort. Men det är mm i alla fall. Satt inte så speciellt hårt heller så det var inga problem.
Perfekt ! då ska det inhandlas en torxsats . Tack för det snabba svaret .
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
En fråga angående något helt annat.
Är det någon som har koll på vad helixen på sekundären sitter med för skruvar ?
ska byta sekundär fjäder nämligen.
Torx har jag hört men vilken storlek ?
är skruvarna i tum eller i millimeter ?

tack på förhand ?
Har för mig att det är T-27. Var lite special men jag hade en sån i lådorna och den passade perfekt. För dom sitter ganska bra och man vill ju inte dra dom runda.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk