Polaris 2012

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Någon som haft problem med att mattan rappar på hårt underlag?? Mattan är spänd! Körde med en till som hade en assault och han hade samma problem ??
Min har gjort det, men jag spände mattan lite och sedan dess har jag inte haft något problem. Jag var ut idag på en 10 mil tur där det stundtals var ett sjukt fäste och mattan har inte rappat en enda gång.

Det enda som har hänt är att idag när jag passerade ~20 mil med den så började den gå jävligt bra, jag vet inte varför men det känns som att maskinen fick ett helt annat register. Vet ej vad det kan bero på.
 

VMC

Aktiv medlem
4 jan 2012
96
2
6
50
Kultsjöluspen No:1
Ja, skulle jag köpa vikter idag med denna vetskapen så skulle jag köpt 71gram i basvikt.
Jajamänn o den här maskin som inte har nå inkörningsprogram.....
Min börja gå som en raket för ett antal mil sen........71G MTX+3gram nu o ändå 8300........
Men jag har ju TIED o en massa andra bra o ha grejor-Men visst fasen vakna den till liv vid ca:15h.
Körde BTW 11mil på tanken i Lördags-Helt otroligt har aldrig hänt förut-Inte med våran körning.
ED
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Yes. Jag kanske också ska skriva att min låg på ~8000rpm i tungt före, men idag ligger jag på 8300rpm i tungt före och responsen är ruggigt häftig. Jag tar mig ~15 mil på en tank, men jag har inte uteslutande djupsnö som andra kanske har.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Helskotta också, min går ju också helt annorlunda nu.. köpte MTX68g efter rekommendationer men nu måste jag vikta på mera än 71g.. får kanske utgå ifrån 72G jag också.. skotern går ju betydligt bättre nu!
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Dom går bättre och bättre ju mer man kör. Var lite besviken i början faktiskt men nu börjar den vakna till ordentligt
 

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Dom går bättre och bättre ju mer man kör. Var lite besviken i början faktiskt men nu börjar den vakna till ordentligt
Min har gått precis likadant från ny. Men idag när jag körde så märkte jag en stor skillnad. Jag körde samma väg hem som jag hade kört bara en timme tidigare, så det var väldigt enkelt att känna.
Mellanregistret på skotern känns otroligt mycket starkare, samt att gasresponsen är ytterligare några snäpp vassare.
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Hur långt har era maskiner gått när
Dom börjar gå bättre.
Min har gått 15 mil så kanske en ny upplevelse
snart?
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Verkar som om remproblemen man var
Lite orolig över inte verkar vara så omfattande nu när
många på forumet börjar ha kört ganska långt
Med sina Maskiner ? Eller hur är det egentligen ??
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Besvarade du inte just din egen fråga?

Vi har förövrigt två pro -12 i vårat skotergäng som kört 25-30 mil nu och remmen ser ut som ny och variatorn ser ut att vara polerad med autosol=) dvs inget remproblem än så länge.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Någon som haft problem med att mattan rappar på hårt underlag?? Mattan är spänd! Körde med en till som hade en assault och han hade samma problem ??
Matta ger sig rätt mkt i början, spänn bara enligt instruktonsboken och det fonkar fint sen
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Verkar som om remproblemen man var
Lite orolig över inte verkar vara så omfattande nu när
många på forumet börjar ha kört ganska långt
Med sina Maskiner ? Eller hur är det egentligen ??


Jag och polaren har kört 65 mil nu med våra assaulter, och det är samma som shagwell säger, remmen ser ut som ny osv, så vi har inte haft några problem alls än så länge. :amuse:
 
E

ejwbegysv

körde 145 mil med min assault innan remmen började fransa sig.. jag kör aldrig led och kör inte direkt försiktigt heller :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag säger samma sak som er andra. Min maskin har gått ungefär 15h (40mil) och den känns jävligt mycket piggare, sen har ljudet fått en annan karaktär, jag tycker det hörs mest på tomgång och låga varv. Den varvar bra i alla fören jag provat den i 8150-8300rpm. Den skickar enkelt skidorna till skyn om man vill och är så förbannat lätt att hantera i tätskog och på alla andra ställen.

Ja.. h*lvete vad den går för att vara helt original! :D
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Verkar som om remproblemen man var
Lite orolig över inte verkar vara så omfattande nu när
många på forumet börjar ha kört ganska långt
Med sina Maskiner ? Eller hur är det egentligen ??
Det är inte så många som är standard vad det verkar.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Vad tror ni om att flytta ner främre boggie-infästningen som det är på assaulten? Assaulten verkar ha en annan vinkel på boggien än vanliga RMK:n. Tycker mina skidor ligger allt för mycket längs backen... Vet inte hur stor risk det är att skicka skenorna genom mattan men känns väl inte allt för sannolikt?