Nu har det hänt lite mer i garaget. Synd de inte kommit en endaste mm snö här i Övik än för nu börjar det va dags att åka ut på justeringsrunda :nod:
Fixat mätarhållaren.
Blev godkänd! Man ser det inte på bilden med den är bockad och fastsvetsad i styrhöjjaren. Måste bara svetsa in någon snedsträva under så den inte vibrerar så mycket.
Lambdamuttern på plats.
Monterat. La på lite värmefärg också så inte rosten kommer och tar den för mig :tongue1:
Smackat på en 4mm alubit på insuget och borrat/gängat för 2st kopplingar. En för laddtrycksmätaren och en för bränsletrycksregulatorn.
Moddade wg'n som följde med turbon med 2st fjädrar som trycker stången utåt för att lasta av fjädern i själva klockan då den är lite för stark för min del. Tror det stod att den var anpassad för laddtryck från 0.7 bar och uppåt. Nu borde den börja öppna betydligt tidigare, får justera in den sen när det blir dags för provtur!
Sen har jag gått igenom variatorerna och kollat vad som sitter där.
Primärfjäder: 0646-684, 158 lb/290 lb, Svart (förklarar mitt tillslag på 4000rpm)
Sekundärfjäder: Vit, men vet inte om det är en Arcticfjäder eller eftermarknads.
Vikter: 77g Arcticvikter.
Helix: 0748-678B, 48/36. Någon som vet vart denna kommer från?
Fick byta ut lite kopplingar på oljesystemet också då det var dragit med fel gängor lite här å var. Nu är det rätt gängor på rätt plats. Den här gången tippade jag i 10w-60 till turbon, stod å velade mellan 5w-50 och 10w-60 men med tanke på min lilla oljetank så föll valet på 60-oljan.
Ihopmonterad och provstartad :biggrin1:
Fick ihop allt vid 9-tiden igårkväll så jag hann inte provköra så mycket i garaget. Väcker ju halva kvarteret då den låter rätt styggt! Men när jag gav fullt och klev på bromsen lite vid 8000 rpm så gick laddet upp till 0.2bar och det kändes som att varvtalen sprang iväg en bit över 8000 :madgrin:
Ni som kör turbo, brukar man kunna komma upp i maxladd med skotern upphissad med hjälp av bromsen eller är det bara ute i snön man får fullt ladd?
Fixat mätarhållaren.
Blev godkänd! Man ser det inte på bilden med den är bockad och fastsvetsad i styrhöjjaren. Måste bara svetsa in någon snedsträva under så den inte vibrerar så mycket.
Lambdamuttern på plats.
Monterat. La på lite värmefärg också så inte rosten kommer och tar den för mig :tongue1:
Smackat på en 4mm alubit på insuget och borrat/gängat för 2st kopplingar. En för laddtrycksmätaren och en för bränsletrycksregulatorn.
Moddade wg'n som följde med turbon med 2st fjädrar som trycker stången utåt för att lasta av fjädern i själva klockan då den är lite för stark för min del. Tror det stod att den var anpassad för laddtryck från 0.7 bar och uppåt. Nu borde den börja öppna betydligt tidigare, får justera in den sen när det blir dags för provtur!
Sen har jag gått igenom variatorerna och kollat vad som sitter där.
Primärfjäder: 0646-684, 158 lb/290 lb, Svart (förklarar mitt tillslag på 4000rpm)
Sekundärfjäder: Vit, men vet inte om det är en Arcticfjäder eller eftermarknads.
Vikter: 77g Arcticvikter.
Helix: 0748-678B, 48/36. Någon som vet vart denna kommer från?
Fick byta ut lite kopplingar på oljesystemet också då det var dragit med fel gängor lite här å var. Nu är det rätt gängor på rätt plats. Den här gången tippade jag i 10w-60 till turbon, stod å velade mellan 5w-50 och 10w-60 men med tanke på min lilla oljetank så föll valet på 60-oljan.
Ihopmonterad och provstartad :biggrin1:
Fick ihop allt vid 9-tiden igårkväll så jag hann inte provköra så mycket i garaget. Väcker ju halva kvarteret då den låter rätt styggt! Men när jag gav fullt och klev på bromsen lite vid 8000 rpm så gick laddet upp till 0.2bar och det kändes som att varvtalen sprang iväg en bit över 8000 :madgrin:
Ni som kör turbo, brukar man kunna komma upp i maxladd med skotern upphissad med hjälp av bromsen eller är det bara ute i snön man får fullt ladd?