Polaris 2012

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Sådär var min. Med bara på högre varv. Kopplade bort gashängsbrytaren men problemet kvarstod. Till historien hör av jag bytt grejer i variatorerna och misstänker att jag hade för mjuk sek fjäder så den övervarvade/slog ifrån.
Har nu bytt fjäder till svart/lila och kört ca 10 mil i skog utan några problem.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Va tusan. För varven blev bättre oxå. Tidigare peakade den upp mot 8400 för att sedan gå ner mot 8100. efter fjäderbyte skjuter den upp på 8200 och ligger där. jaja hur som..
Min lampa tändes aldrig. Men han har ju kopplat ur brytaren.
Då borde det ju inte vara den som spökar?
 

ProMatte

Aktiv medlem
20 jan 2013
50
0
1
kåge
lämnade in min pga att motorlampan spökade och dom byte TPS´en pga fukt och nu är det bra igen !
stenman´s gamla pro rmk ;) har även bygg gasbrytaren nu.
 

NoBra1n

Aktiv medlem
31 jul 2004
96
0
6
Kiruna
Hade också en tanke på övervarv där ett tag eftersom jag också har fipplat lite med variatorerna,
men det har som sagt även hänt att den har dött på halvgas, vid 5-6k varv och vid startögonblicket precis när man börjar trycka in gastummen.
Så ja, det tyder ju på att det är gasbrytaren, men eftersom den är borttagen så känns det lite omöjligt.. Sitter även en goldfinger gas på den, men det ska ju inte ha någon betydelse..
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Samma problem med min 11a. Har varit rött säker på att den flashar för snabbt o går i övervarv men det händer tidigt ibland.... Och när pipan är svalare är det oftare. Ska kolla TPS och se om det blir någon skillnad. Fastnat flera ggr pga den dör av!
 

NoBra1n

Aktiv medlem
31 jul 2004
96
0
6
Kiruna
Samma problem med min 11a. Har varit rött säker på att den flashar för snabbt o går i övervarv men det händer tidigt ibland.... Och när pipan är svalare är det oftare. Ska kolla TPS och se om det blir någon skillnad. Fastnat flera ggr pga den dör av!
Skriv resultatet sen om du får bukt på problemet! Hämtade hem min maskin idag iaf och felet kvarstår än, så den åker in på måndag igen.
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Hade också en tanke på övervarv där ett tag eftersom jag också har fipplat lite med variatorerna,
men det har som sagt även hänt att den har dött på halvgas, vid 5-6k varv och vid startögonblicket precis när man börjar trycka in gastummen.
Så ja, det tyder ju på att det är gasbrytaren, men eftersom den är borttagen så känns det lite omöjligt.. Sitter även en goldfinger gas på den, men det ska ju inte ha någon betydelse..
Har precis samma på min 11a.
Justerade in TPS och bytte till 95okt pluggen, "pluggade" gasbrytaren och for ut och testkörde.
Blev mkt bättre men lyckades tvinga fram en "tvekning" efter ca 30 fullgasrepor... :)

Inte riktigt nöjd än, så ska testa korta tändkablarna en bit (läst folk som haft krux på sina 11or) och sen även kolla upp spridarkablarna som visst brukar skavas. (kanske bara är 11orna?)
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Precis. Kolla kabelhärvan. Vanligt på -11 och omgjort till -12
Sen så hörs det komma in fukt via nån öppen kontakt i härvan. Och fukten letar sig ner i kabelhärvan och smalas i tps:en tillslut.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Rmk assault -12 66mil primär fjädern gått av.. så nu står man i klimpfjäll utan att kunna köra. Ed från vilhelmina skulle tydligen iomma upp ikväll så förhoppningsvis får jag tag på en då..
 

RMK-nisse

Medlem
27 jan 2011
34
0
1
Önska, Husum
Jag vet inte riktigt först sa dom att det inte fanns någon uppdatering men när jag hämta skotern sa dom att dom hade gjort en uppdatering på mjukvaran.
Ja vad ska man tro? Har frågat min ÅF flera gånger nu om det finns någon uppdatering, nej säger han, finns bara till äldre insprutningar...
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Nån fler än jag som har fått rost på dämparna fram? Kromet är nästan helt sönderrostat och fjädrarna har börja sprida orange färg om sig.. parkerad under tak när den inte används och har rullat 66 mil..
 

Lappen_

Välkänd medlem
28 dec 2011
350
0
16
Arvidsjaur
Rmk assault -12 66mil primär fjädern gått av.. så nu står man i klimpfjäll utan att kunna köra. Ed från vilhelmina skulle tydligen iomma upp ikväll så förhoppningsvis får jag tag på en då..
Och vad lär vi oss av det?:) man ska alltid ha med en extra fjäder:)
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Mjo kan man kanske tycka, kan även tycka att den ska hålla mer än 60 mil :)
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Är det någon som har en arning om hur många watt handtagsvärmarna ligger på?
Ingen som vet?
Eller någon som har byt ut styret och monterat några slags eftermarknads vämare, vilken watt kör ni på?

Orginal Pro-taper är på tok för högt så tänkte beställa ett 5" RSI och har ett par 30W värmare hemma.
De blev betydligt varmare än Polaris värmare när jag hade de monterade på en IQRR och vill hemskt gärna inte bränna någon spänningsregulator el liknande.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Ingen som vet?
Eller någon som har byt ut styret och monterat några slags eftermarknads vämare, vilken watt kör ni på?

Orginal Pro-taper är på tok för högt så tänkte beställa ett 5" RSI och har ett par 30W värmare hemma.
De blev betydligt varmare än Polaris värmare när jag hade de monterade på en IQRR och vill hemskt gärna inte bränna någon spänningsregulator el liknande.
Följer det inte med värmare när man köper ett rsi-styre?