Sv: 800 e-tec (freeride)
har alltid kört med ultimax xs remmen 803 på mina gamla lynxar har nu en freeride och inkörningen på denna rem vart puder körning resten av dagen med stum tumme. Den remmen har hållit ända till igår och ca33mil så den remmen är mycket bättre och mycke billigare också
när jag sköt första remmen "orginalrem" så hade jag kört in den ca 5-7mil den såg riktigt fin ut. när mätaren nåt 13mil så fransa den upp sig....Nu har jag inte en Freeride, kanske står mer omfattande instruktioner för inkörning av remmen i denna. Citerat direkt ur min instr.bok för Lynx RE-X 2011:
"För en ny drivrem krävs en inkörningsperiod på 50km. Undvik kraftig acceleration/inbromsning, dragning av släp eller körning i hög marschfart".
lägg till att remjusteringen åtminstone på första remmen torde vara gjord av ÅF och knappast behöver justeras (bör behövas justeras) de första 5 milen, så köper jag inte ditt resnoemang, som att alla med problem skulle åka ut i 1m lössnö och ge full mutter med sin splånkans nya Freeride? Låter ju aningen långsökt som förklaring, eller ens delförklaring.
Nu har jag klarat mig exceptionellt bra, men så har jag ju inte exakt samma maskin heller förvisso (freeridern verkar ju råkat extra illa ut).
har alltid kört med ultimax xs remmen 803 på mina gamla lynxar har nu en freeride och inkörningen på denna rem vart puder körning resten av dagen med stum tumme. Den remmen har hållit ända till igår och ca33mil så den remmen är mycket bättre och mycke billigare också