Drygt om de skulle vara så, min 11:a linjerade då med schims och nu är axeln lika mycket längre som med shimsen jag körde så då borde de va OK !Det är flera på dootalk som har skrivit att den nya axeln är lika fel som den gamla, de enda som linjeringen stämde på var de 2008or som var inom toleranserna.
Då får man kapa lite, det är en enda sammanhängande plastbit... Man kan öppna upp ett hål mitt för sekundärcentrum och få plats med Teamen utan att ta bort hela kåpan men då sabbar man remhållaren. Blir mest troligt den lösningen men jag ska i alla fall provköra innan jag byter.Skulle kört med team variatorn i detta fallet, det går inte vifta bort värmen från o-optimal variatorsetup..
För stödet vid primären går väll at ha ändå utan denna kåpa va?
Har monterat Team på min -12:a.Då får man kapa lite, det är en enda sammanhängande plastbit... Man kan öppna upp ett hål mitt för sekundärcentrum och få plats med Teamen utan att ta bort hela kåpan men då sabbar man remhållaren. Blir mest troligt den lösningen men jag ska i alla fall provköra innan jag byter.
Stödet har inget med CVT att göra, utan det är en separat bit.
Någon som har något mått på hur det "ska" vara linjerat?Det är flera på dootalk som har skrivit att den nya axeln är lika fel som den gamla, de enda som linjeringen stämde på var de 2008or som var inom toleranserna.
Kåpan gör mer än de flesta tror. det syns när man är ute och kör.
exakt min tanke också !Någon som har något mått på hur det "ska" vara linjerat?
Varför schimsade alla 3mm förra året och ski doo själva förlängde axeln 3mm till 2012 om det är fel?
Det är väl på grund av att skivorna på primär och sekundär har lite olika vinkel, därav blir linjeringen olika under utväxlingen.Enligt DooDoctor finns inte ett "Rätt" läge för sekundären utan det flyttar lite på sej genom växlingsförloppet vilket enligt honom betyder att sålänge inte sekundären kan flyta så kommer man inte ha helt rätt linjerat under hela hastighetsspannet. Med fast variator får man enligt honom välja en hastighet där allt linjerar, och sen stämmer det sämre ju längre från den hastiheten man kommer åt båda hållen. Finns nån film på Youtube där han visar detta.
Gör gärna det och återkom, det är som sagt i sidled den glappar "för" mycket enligt mitt tycke.Vet inte om jag fattar rätt men om jag gör det låter det väldigt märkligt...
Om jag har tur så får jag mina dämpare från schimsning till helgen så kan jag kolla lite extra när jag monterar dom. Men var inget jag reagerade på när jag tog lös dom.
Ingen som kan kolla på sin Freeride?Har en liten fråga.
Jag köpte en Freeride -12:a 146" till den här säsongen 150 mil på mätarn, riktigt bra skick.
Men när jag kollade genom boggiet här om dan så kände jag på bakre dämparen
och jag tycker den glappar otroligt mycket i sidled, både övre och undre dämparfästet.
Jag vet att det ska vara ett visst glapp men vi snackar ca 8-10 mm glapp här.
Tycker nedre fästet, själva den där böjen också glappar en hel del i fästet, hoppas ni fattar vad jag menar. Provade spänna bultarna men dom var redan åtdragna.
Tacksam om nån kan svara om det ska vara så eller är den för glapp på min?
Kika på länken om du kan hitta nåt användbart från nån sprängskiss.Ingen som kan kolla på sin Freeride?
Jag kollade på kompisens XRS 800 e-tec -11, visserligen inte samma boggie men liknande konstruktion. På hans bakdämpare satt det varsin plast distans på vardera sida om dämparfästet. Ska det vara så på Freeriden också, kanske dom glömts bort för jag vet att dämparna blev servade före jag Köpte den.