Plug &GoSom MXZ670 skrev tidigare i tråden så kan man ju göra en plugngo kabel själv till en billig summa!
Men vad jag inte förstår är vart man exakt sätter den och hur svårt det är att montera dit den? Om man nu skulle komma över en plugngo kabel!
Och hur skulle det fungera i hop med ett termostat hus som kyller motorn bättre som beskrivs här uppe!!???
Det verkar ju vara att man ska få ett motstånd på 180 ohm på kretsen till tempgivaren på motorn!! eller??
Finns 2 modeller vilka tyvärr ofta blandas ihop, enkelt uttryckt handlar det om att med ett motstånd/resistor tala om för ECM att motorn håller sig under 60 grader C (5 staplar på tempmätaren) så man undviker effekttapp.
#1 Kopplas in istället för CTS på ingående kabel till ECM, talar om för ECM att motorn har en fixerad temperatur vid 43 C/110 F.
#2 Kopplas mellan CTS och ECM och ger signalen att motorn går ca 10 C svalare.
#1 Kopplar från alla varningar mm , personligen anser jag den endast lämpad för att "ta sig hem" utan pip och limp mode om CTS gått sönder.
Finns att köpa hos bl a Grip N Rip samt Doodoctor för 60-80 USD