Jag är i valet och kvalet.. midre kompsänkning vs. mer effekt....
Det är tight mellan pyramiden och styrstången, vid max styrutslag hamnar styrstången ganska precis där en spridare skulle hamna och den andra skulle vara under ett pyramidstag. alternativet är att dra om styrstången som på Yamacaten men pyramidstaget är fortfarande ivägen + att jag skulle nog vela ha större plenum om jag skulle mecka in spridare.
Blir ganska besvärligt att få in en IC mellan turbo och "plenum" ytterligare en anledning till 220 modden. det finns gott om plats i fronten men känns dumt att dra rör fram och tillbaks i hela motorutrymmet.
Annars har jag inga stora moddar på gång.
-ASA dämpare till boggien, ser jag fram emot att prova.
-Jag ska plasta ett "scoop" där bromsoket sticker ut genom huven.
-kåpan vid tanken skall snyggas till, har haft lite problem att "plastsvetsningen" spricker när man slår knät i panelen på höger sida, samt täcka igen gapet mellan tank och panel på den sidan.
-"Blockoff plates" vid fotholkarna.
-fixa fladdret i laddtrycksmätare.
- Offsetaxel med 9" hjul ligger på önskelistan, inte superpanik men dels snyggt och sen har jag bara 7-9 mm kvar att spänna mattan.
- ställbar styrhöjare, tror det är rätt bra nu men vore intressant att kunna snabbställa för att prova olika höjder.
- Ny dyna, den är tung, hal och för mjuk samt lutar lite för mycket framåt, när man sitter och kör glider man framåt hela tiden. min tunnel lutar mer framåt än lynxtunneln som den är anpassad för.
Som sagt inte så mycket