Polaris 2012

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
någon som vill bli av med sin originalpipa till 800cfi-2?? någon som bytt till slp rör kanske??
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Öhh, det var då fruktansvärt dyr återförsäljare du hittat.

Ronniesmailorder.com säljer huven för just under 99 USD och sidokåporna för 196 USD.
Så beställer man hem hela kittet från ronnies så kostar kalaset ca 3400kr plus frakt, tull och moms.

Kollade bara deras hemsida på tillbehör.
Som sagt vet när jag pratat med Åf så ligger en ny uppsättning= Huv+Kåpor på kring 12tkr.
 
E

ejwbegysv

Till min assault kostar sidokåpa enligt följande i USA:
Kåpa 198$
Foam/kit 28 $
Dekaler ca 70$

Det är kåpa till vänster sida...

ronniesmailorder.com
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Vi skulle beställa kåpor från ronnies mailorder, men avbokade när vi fick ett mail där det stod att frakten skulle bli 800 dollar!
Vid beställningsögonblicket stod det ca 250 dollar i frakt, känns som dom fått order från ÅF att inte skicka till sverige eller nåt:/
Nån annan som råkat ut för samma sak?
 
E

ejwbegysv

Vi skulle beställa kåpor från ronnies mailorder, men avbokade när vi fick ett mail där det stod att frakten skulle bli 800 dollar!
Vid beställningsögonblicket stod det ca 250 dollar i frakt, känns som dom fått order från ÅF att inte skicka till sverige eller nåt:/
Nån annan som råkat ut för samma sak?
Jag beställer till en bekant i USA som skickar vidare... men borde ju finnas "företag" som jobabr med sånt. .att skicka saker vidare alltså.. annars får jag nog emigrera och starta en sån business :)
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag beställer till en bekant i USA som skickar vidare... men borde ju finnas "företag" som jobabr med sånt. .att skicka saker vidare alltså.. annars får jag nog emigrera och starta en sån business :)
Haha! Jag hänger på!! ;) Vi bosätter oss i Revelstoke.....
 

Thusken

Medlem
19 feb 2008
19
0
1
Heaven
Tack för tipset om ronniesmotor, men jag kollad upp dem å dem hade inga delar till årets modeller så problemet kvarstår.. :/
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Ett tips, viadress.com men frakten blir rätt dyr ändå men man väljer själv vilket pris som står på paketet= tull.
 
E

ejwbegysv

Tack för tipset om ronniesmotor, men jag kollad upp dem å dem hade inga delar till årets modeller så problemet kvarstår.. :/
Maila dom så får du delarna.. dom har inte lagt ut dom än på hemsidan bara..
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Man måste byta vikter i variatorn för små vikter för att köra i Sverige den över varvar min klippte också i bland på fullgas men inte nå mer efter byt vikter:) min började klippa först efter jag kört ca 35 mil
ÅF skall montera i rätt vikter vid leverans utifrån vilken höjd du kör på, Har dom inte gjort det skall du klaga.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Kör med 11-66, 165/344 fjäder i primären, 19/43 drevning på min 11:as RMK. Har inga problem med övervarvning, tvärtom däremot, i helgen när jag var och körde i lössnö så varva den bara upp till 7950-8000??? Ska man ändra något i sekundären? Lite dåligt insatt på variatorer..
Jag brukar allt låta sekundär helix + fjäder vara std, samma gäller primären. Enbart juster med vikter om det behövs ev neddrevning. Annars är det lätt att det blir fel utväxling vid olika snöförhållanden m.m. Std helix, fjädrar är oftas grymt bra för allraound körning. Jag hade gått på std fjäder i primär, vad säger tabellen på primärvikter på din skoter och vilken höjd ligger du på?
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
För er med tveknigar. Dör maskin helt så ni flyger över styret eller?

En sak man bör tänka på är att det är extra olja i tank som i sin tur kan sota igen avgasportarna.

Men på -11 PRO hade jag tveknigar och då var det gashängsbrytaren som spökade.
För mkt spel på gasvejern då får man problem med brytaren på gasen
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Har ett litet problem som förhoppningsvis nån kan hjälpa mig med så jag kan komma ut o köra imorrn :)

Det är nämligen så att jag låg o fes på en översnöad led ca 50km/h med bra temps och allt var frid o fröjd , plötsligt kände jag hur skotern ville dö när jag släppte gasen men varvade precis som vanligt om jag höll gas .

Stannade och släppte gasen så skotern dog , försökte rycka i snöret men inget hände .
Höll gas med ena handen och ryckte i snöret med andra så startade den på en gång , men efter denna start så rusar motorn istället till tillslagsvarv ~4000rpm .

Har startat om den otaliga gånger men problemet kvarstår.

Kan det vara tjuvluft måntro?
Tacksam för gds-tips :)

Skotern är en Assault rmk 2012 som gått ca 30mil
Du har garanti, rör inget sjlv för felet låter allvarligt! vill inte att ÅF börjar bråka om garanti om du själv försöka laga och misslyckats... lämna in

EDIT jaha du hitta felet kanon, var enkelt fel i slutändan!
 
Last edited:

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Upplever ni era maskiner som hårda på oljeförbrukningen? Jag tankade i min Pro Rmk 1 liter olja i förrgår, sedan dess har jag kört cirkus 5-7 mil, när jag var påväg hem från gårdagens körning så tändes lampan igen, tänkte först att det bara var den känsliga sensorn som spökade men stannade ändå och kollade. Den litern jag hade tankat i hade då försvunnit, och nivån var nere på "add" strecket... lite under där den var innan jag tankade olja första gången.

Låter inte det lite väl mycket?
Låter som din oljepump är feljusterad, jag har varit med om det på en ny rmk, dom skall vara jäkligt snål på olja ca 1:40 - 1: 50 beroende på körstil givetvis
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
En Polare hade fel på TPSen på sin Rmk 800.
Tomgång på 3600 och skoter fyrtaktade upp till 6000 och sen gick sen som vanligt.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Man måste byta vikter i variatorn för små vikter för att köra i Sverige den över varvar min klippte också i bland på fullgas men inte nå mer efter byt vikter:) min började klippa först efter jag kört ca 35 mil
Jag har fått samma problem. Den har gått klockrent fram till nu då den har börjat varva för mycket. Har nästan precis kört 35 mil. Skjuter upp i 8400 varv utan problem, och då behöver jag inte ens trycka fullt. Känns som att inslagsvarvet gått upp också, fast det är kan var inbillning också. är inte riktigt säker än :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Vad kör ni för drevning på era Pro Rmk 800 och har ni jämfört mot original? Hur stor vart isåfall skillnaden.

Jag funderar på att dreva ner min litegrann bara för att få den lite vassare, den är ju redan ruskigt rapp men jag vill meeeer :D
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
tänkte höra om de finns någon som har bytt ut sina a armar mot nått eftermarknads märke och kanske har ett par liggandes för råka köra sönder min vänstersida ihelgen! Sen tänkte ja höra vad ni tycker om era gripperskidor? Jag tycker dom funkar bra men visst är dom mjuka? när man ska dra i skidan så ser man ju hur skidan viker sig!