Tack för det !Helt galet arbete du gör.
Riktigt trevligt att läsa om.
Äsch inte vara sån nuTack ska du ha, men ett till chassie skulle bli otroligt dyrt inte bara i material och tid utan ersättning för allt tillhörande en skilsmässa också
Bilder från gårdagen.
Undrar om inte du skulle kunna förbättra bakre infästningen av fotsteget mot vad det är orginal. Längst där bak är ju enda stället där det brukar kunna bli en klump med snö.
Trekanten bakom fotsteget är faktiskt en sak som är dåligt på pro rmk, så jag skulle också ha gjort det lite bättre..Undrar om inte du skulle kunna förbättra bakre infästningen av fotsteget mot vad det är orginal. Längst där bak är ju enda stället där det brukar kunna bli en klump med snö.
Självklart har väl staget som går ifrån ytterkanten på fotsteget som är bultat längst upp på tunnelns yttersida med det att göra. Men skulle det gå att göra någon lösning och bara ha typ ett smalt plattjärn (istället för "plåttriangeln") som sticker fram där nitarna längst bak skall sitta istället, så skulle nog det fastna ännu mindre med snö.
Dom är suveräna till denna typ av jobb, Plåtstift eller Clecos på utrikiskaÄsch inte vara sån nu
Fan så smidigt det måste vara med dom där, vad heter dom... "dumnitarna".
Undrar om inte du skulle kunna förbättra bakre infästningen av fotsteget mot vad det är orginal. Längst där bak är ju enda stället där det brukar kunna bli en klump med snö.
Självklart har väl staget som går ifrån ytterkanten på fotsteget som är bultat längst upp på tunnelns yttersida med det att göra. Men skulle det gå att göra någon lösning och bara ha typ ett smalt plattjärn (istället för "plåttriangeln") som sticker fram där nitarna längst bak skall sitta istället, så skulle nog det fastna ännu mindre med snö.
Ni har helt rätt, jag har bantat ner "triangeln" mot för vad den är på Pro:n men jag klarar nog mig nästan utan den, ska nog forma om den ytterligare.Trekanten bakom fotsteget är faktiskt en sak som är dåligt på pro rmk, så jag skulle också ha gjort det lite bättre..
Trevligt, 3" tums kammar?
Är på gnäll humör. 3" eller 3tum. Man kan inte blanda.Trevligt, 3" tums kammar?
Gnällhumör....http://sv.wikipedia.org/wiki/SärskrivningÄr på gnäll humör.
börjar också vara lite småsugen att testa nu.Är på gnäll humör. 3" eller 3tum. Man kan inte blanda.
Fasiken Sportsterdanne man väntar bara på få se en film på första körningen sen! =)
Tack !Gnällhumör....http://sv.wikipedia.org/wiki/Särskrivning
Ontopic:
Ser som vanligt grymt ut! Har du hunnit testa kameran något ännu?
Angående SSAB's nya Docol R8 rör. Jag har även kikat lite på dessa och de verkar vara riktigt bra, framför allt precisionen!Såg på snowest att du börjat på ett rörchassie. Ett tips är att dumpa stenåldersrören i krommolly och gå på betydligt bättre grejer gjorda på hemmaplan. SSAB har Docol R8 m.fl och Ruukki har liknande t-ex http://www.ruukki.com/Products-and-solutions/Steel-products/Precision-tubes/Circular-precision-tubes/Form-800-circular
Hittade inte någon länk till SSABs rör men en polare köpte precis ett antal pipor Docol-rör från Tibnor så dom har att sälja.
Rör med sträckgränser uppåt 1000Mpa ger onekligen möjligheten att bygga lätt bara men förstår sej på att sammanfoga och bocka dessa =)